RTB

RTB

RTB, což je zkratka pro Real-Time Bidding (v reálném čase), je automatizovaný digitální aukční proces, který umožňuje nákup a prodej online reklamního prostoru v reálném čase. Tento proces se obvykle odehrává na platformách zvaných ad exchange nebo reklamních burzách, kde inzerenti a vydavatelé mohou v milisekundách nabízet a prodávat reklamní prostory.

Když uživatel navštíví webovou stránku, která má prostory pro RTB reklamy, informace o uživateli a kontextu stránky jsou okamžitě odeslány do ad exchange. Inzerenti, kteří mají zájem o zobrazení své reklamy tomuto konkrétnímu uživateli, poté v aukci v reálném čase nabídnou cenu, kterou jsou ochotni za reklamní prostor zaplatit. Vítěz aukce, tedy ten, kdo nabídne nejvyšší cenu, získá právo zobrazit svou reklamu na webové stránce uživatele.

RTB umožňuje inzerentům cílit své reklamy na velmi specifické segmenty publika, založené na různých kritériích, jako jsou demografické údaje, zájmy, chování na webu a další. To pomáhá zvyšovat efektivitu reklamních kampaní a maximalizovat návratnost investice (ROI).

Celý proces RTB je velmi rychlý a většinou probíhá během načítání webové stránky, což znamená, že uživatelé vidí reklamy, které jsou pro ně nejrelevantnější, zatímco inzerenti dosahují vyšší účinnosti svých reklam.

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.