Sociální sítě ve světě eCommerce

Online nakupování je hitem posledního desetiletí a v posledních letech se přesouvá také na pole sociálních sítí. WordPress má široké možnosti, jak vás se sociálními sítěmi propojit. A kdy jindy s tím začít než teď, kdy je kvůli koronaviru obrovský hlad po online nakupování ve všech odvětvích??

 

O propojení svého e-shopu se sociálními sítěmi byste ale rozhodně měli přemýšlet nejen kvůli aktuální situaci. Na několika zajímavých číslech se o tom přesvědčte sami.

 

Očekává se totiž, že tržby z online obchodování vzrostou z 1,3 bilionu v roce 2014 na 4,5 bilionu v roce 2021. To by znamenalo trojnásobný nárůst v průběhu 7 let. Do konce roku 2021 se 73 % online prodejů uskuteční přes mobilním zařízení (1). To vše navíc platilo už před koronavirovou krizí, která jako svůj vedlejší efekt prokazatelně objem online prodeje zvýší.

 

Lidé stojící za nejvýznamnějšími sociálními sítěmi této doby to dobře vědí a rychle na to zareagovali. Facebook už dříve představil online tržiště Marketplaces, Instagram zase Checkout a nejnovější TikTok má odkazy k nákupu přímo ve videích.

 

Je prokázáno, že funkce online prodeje na Facebooku, Instagramu a Tiktoku vám výrazně zvýší počet lidí, kteří u vás nakoupí. Více než polovina nakupujících online tvrdí, že osobní zkušenost nebo možnost vidět na Facebooku fotku a profil samotného prodejce, je pro ně důležitá. Tři čtvrtiny online obchodníků se pak domnívají, že personalizace má velmi silný dopad na rozvoj vztahů se zákazníky(1).

 

WordPress vás s gigantickým světem sociálních sítích dokáže propojit. Má totiž několik speciálních funkcí, přes které lze všechno postovat na sociální sítě naprosto automaticky. Vaši fanoušci tak nepřijdou o žádnou novinku a míra návštěvnosti webů ze sociálních sítí je opravdu nezanedbatelná.

 

Čtěte také:   #3 Proč mít microsite, ideálně na Wordpress systému?

Další možností je psaní uživatelských komentářů na webu pod Facebookovým účtem. To vám přináší řadu výhod. Na Facebooku je dnes skoro každý, uživatel tak nemusí vyplňovat další registraci a protože vystupuje pod svým účtem, nedovolí si například vulgarity nebo spaming.

 

Samozřejmostí na webech jsou už tlačítka na sdílení na jednotlivé sociální sítě. Nyní je však možné zobrazovat také poslední příspěvky z Twitteru nebo jiné sociální sítě.

 

Se zvýšením online prodeje souvisí také tlak na vlastní platební bránu. Ani to pro nás ale není problém. O novince na trhu, jednoduše nasaditelné a 100% spolehlivé platební bráně Stripe jsme psali například v tomto článku Stripe – nový standard online plateb.

 

S WPDistro už tak není důvod se sociálních sítí bát. Naopak. Využijte je ve svůj prospěch. Rádi vám s implementací pomůžeme a vybereme pro vás vhodné řešení. Kontaktujte nás přes email info@wpdistro.cz.

 

(1) Zdroj: 10 Ecommerce Trends That You Need to Know in 2020. Oberlo [online]. 2020(03), 1 [cit. 2020-06-03]. Dostupné z: https://www.oberlo.com/blog/ecommerce-trends

 

Sdílejte, ať je nás víc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Napište nám

ihned se ozveme

Chcete dostávat novinky ze světa WordPressu, webu a marketingu?

Napište nám

ihned se ozveme