Opuštěný košík

Opuštěný košík

Systém opuštěného košíku je velmi jednoduchý. Zadá-li zákazník při objednávce e-mail nebo telefonní číslo, ale objednávku nedokončí, funkce „opuštěného košíku“ se mu po nějaké době ozve.  Může zákazníka vyzvat k dokončení objednávky, poskytnout mu slevu na nákup, kontakt na podporu a pomoc s nákupem nebo se pokusí od zákazníka zjistit proč objednávku nedokončil. Tento marketingový tah je velice úspěšný, protože míří na zákazníky kteří o zboží projevili zájem, už ho mají v košíku, zadali i některé údaje, ale pak z e-shopu odešli.

Kdy odeslat upozornění a jak by mělo vypadat záleží na typu vašeho zboží či služeb. Avšak základ je u všech stejný:

  • Celková přehlednost je na prvním místě.
  • Jasný předmět emailu – zákazník nečeká že se mu ozve e-shop na kterém ani nenakoupil, je potřeba opravdu dobře volit předmět pro co největší proklikovost.
  • Musí být zřejmé odkud e-mail přišel, opatřete e-mail informací o vašem e-shopu.
  • Krátký text s cílem zákazníka nalákat zpět do e-shopu a dokončit nákup.
  • Zobrazit potenciálnímu zákazníkovi obsah jeho košíku.
  • Připomenutí kontaktů, případně přímo kontakt na podporu která pomůže s nákupem.
  • Tlačítko kterým se dostane ke svému košíku. Přeci nebudeme nutit zákazníka aby náš e-shop někde hledal.
  • A nakonec samozřejmě možnost odhlášení e-mailu.

Je vhodné nečekat dlouho abyste zachytili návštěvníka ještě ve fázi kdy má nedokončený nákup čerstvě v paměti a volit vhodný obsah e-mailu. Výhružný nebo vtíravý text zákazníky spíš odradí. Některé e-shopy sází na jedno upozornění, jiné využívají více kroků kde vylepšují nabídku například přidáním slevového kuponu.

Naše volba Abandoned Cart Lite for WooCommerce

My používáme plug-in Abandoned Cart Lite for WooCommerce, jeho nastavení je trošku krkolomné a vzhledem k možnostem testování komplexní funkčnosti (je potřeba simulovat opuštěný košík a pár minut počkat na email) chvíli trvá jej zprovoznit, ale má široké množství nastavení a to ve verzi zdarma.

Plugin funguje ve dvou fázích a to:

  1. Uložení košíku po určitém čase do databáze.
  2. Odeslání emailu ohledně opuštění košíku.

Plug-in ukládá seznam opuštěných košíků s podrobnými informacemi (v WooCommerce -> Abandoned Carts -> Abandoned Orders), a také zobrazuje statistiku obsahující cenu obnovených objednávek, počet opuštěných košíků, počet odeslaných emailů a zachycených emailů (v WooCommerce -> Abandoned Carts -> Dashboard).

Základem nastavení je spuštění všech funkcionalit potřebných pro samotné zprovoznění plug-inu. Jedná se o dvě podstatné věci:

  1. Zaškrtnout checkbox „Enable abandoned cart emails“ ve WooCommerce -> Abandoned Carts -> Settings -> General Settings -> první checkbox
  2. Aktivovat šablonu emailu ve WooCommerce -> Abandoned Carts -> Email Templates -> přepnout tlačítko na defaulní šabloně

U prvního kroku můžete také nastavit čas, po kterém se košík zhodnotí jako opuštěný a uloží do databáze, nebo ladit informace ohledně GDPR. V dalších položkách submenu lze nastavit základní informaci k odesílání emailů, většina zbylých položek je přístupná v Pro verzi plug-inu.

Opuštěný košík základní nastavení

U druhého kroku lze e-mailovou šablonu rozkliknout (tlačítko edit) a s využitím WYSIWYG editoru (tedy bez znalosti HTML kódu) ji nastylovat a sepsat obsah, navíc můžete zaškrtnout generování unikátního kódu pro každý opuštěný košík. Svoji práci můžete během vteřin zkontrolovat pomocí odeslání testovacího emailu.

opuštěný košík šablona

 

 

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@apertia.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.