SEO. Search engine optimization. Úžasný pojem, který jistě naláká všechny lidi, co se chtějí projevit online. Už jsme již psali mnoho článků o SEO, třeba 7 praktických tipů, jak vyzrát na SEO nejen na WordPressu. Tento článek je tak trochu jiný, jelikož se podíváme do vnitřností WordPressovských pluginů.
Co vám pluginy radí
Používejte klíčové slovo v nadpise, popisku, URL, na začátku obsahu a v obsahu
To je docela zřejmé. Jak jinak může pak někdo najít váš článek?! Vyhledávače ale naštěstí poznají, do jisté míry, synonyma.
Nepřeplácejte klíčové slovo
Logicky vzato, vypadá to jak spam. A reálně se to ani běžnému uživateli nelíbí.
Odkazujte vně a mimo stránku
Když budete odkazovat na věci ve stránce, které pravděpodobně budou uživatele zajímat, tak je větší pravděpodobnost, že budou s výsledkem podle vyhledávače spokojeni, a tím pádem vás umístí výše v SERP.
Používejte tabulku obsahu
Rozdělení článku na menší kousky určitě pomůže k čitelnosti článku. Taktéž je vhodné si udělat obsah, aby se mohl uživatel dostat k té informaci, kterou chce zjistit.
Používejte častěji spojky a méně používejte trpný rod
Taky to přispěje k čitelnosti stránky.
Co vám pluginy skrývají
Yoast SEO
O tomto pluginu jsme se již taky bavili (Yoast SEO plugin). Tento plugin je jeden z nejznámějších, co se týče SEO. Yoast SEO vám udělá kontrolu jednoduché čitelnosti, pod názvem Flesch Reading Ease. Čím vyšší je tato hodnota, tím líp se čte článek. Je to rovnice, a vypadá takhle:
206,835 – (1,015 * (počet slov v článku / počet vět)) – (84,6 * (počet slabik / počet slov))
Vymyslel ho pan Rudolf Flesch, když spolupracoval s americkou armádou. Více se můžete dozvědět na Wikipedii: Flesch-Kincaid readability tests.
Rank Math
Tento plugin vám skrývá 2 věci:
Power slova stránky.
To jsou slova, která dávají nadpisu šmrnc. Tato slova lákají více uživatelů. Zde je úryvek ze seznamu slov v angličtině:
a cut above, absolute, absolutely lowest, absolutely, absurd, abuse, accurate, accuse, achieve, actionable, adaptable, adequate, admit, adorable, advantage, advice, affordable, aggravate, aggressive, agitated, agonizing, agony, alarmed, alarming, alienated, aligned, all-inclusive, alluring, always, amazing, amp, animated, annihilate, announcing, anonymous, antagonistic, anxious, apocalypse, appalled, approved, approving, argumentative, armageddon, arrogant, ass kicking, assault, assured, astonishing, astounded, astounding, at ease, atrocious, attractive, audacity, authentic, authoritative, authority, aware, awe-inspiring, awesome, awkward, backbone, backdoor, backed, backlash, backstabbing, badass, balanced, banned, bargain, barrage, basic, battle, beaming, beat down, beating, beautiful, beauty, begging
Pozitivní či negativní slova
Tady jde o to, že zákazníky přilákají více ty články, které mají v sobě nějaký cit. Podle Rank Math, pokud váš nadpis je „Breathtaking win“, tak máte silně pozitivně naladěný nadpis, zatímco když v něm nadáváte, tak ho máte silně negativně naladěný.