Ve světě online marketingu se každý den setkáváme s nástroji a kanály, kterými můžeme propagovat své produkty a služby. Push notifikace jsou na vzestupu a nemluví se o nich tak často, jako o e-mail marketingu nebo sociálních sítích. Co tedy mohou nabídnout a proč se vyplatí dát jim šanci?
Push notifikace jsou dobře známé z mobilních telefonů. Aplikace prostřednictvím nich oznamují důležité informace a sdělení přímo na váš lockscreen – ať už je to příchozí e-mail nebo přibývající palce nahoru na vašem příspěvku. Prohlížeč Google Chrome v roce 2015 přišel s updatem, který umožnil používání push notifikací i na webu. Uživatel nejprve odsouhlasí svůj zájem o zasílání notifikací a může pak dostávat oznámení i po opuštění dané webové stránky. Vznikl tak další kanál, pomocí kterého můžete komunikovat s návštěvníky vašeho webu.
Jak si vedou push notifikace v porovnání s e-mail marketingem?
Oproti klasickému mailingu mají push notifikace několik výhod, které stojí za zmínku. Maily často mohou skončit ve spamu nebo mohou zapadnout mezi desítkami dalších, které uživatel odebírá. To jsou faktory, které mohou snižovat open rate vašich mailů.
Záplava mailů ve schránce se časem může stát i otravnou a skončit odhlášením uživatele z odebírání vašeho newsletteru. Push notifikace mají výhodu v tom, že nevyžadují žádné konkrétní kontaktní údaje, stačí souhlas se zasíláním, kterým uživatelé zároveň vyjadřují svůj zájem o dané téma. Zvyšuje se tedy pravděpodobnost, že novinky z notifikací pro ně budou relevantnější.
Velkou výhodou je také fakt, že push notifikace nemohou skončit ve spamu. Jedná se o jemnou a elegantní formu budování intimějšího vztahu se zákazníkem. Dají se využít k odesílání zajímavých nabídek, slev, informacích o stavu transakce, ale také k připomenutí, zda se zákazník chce vrátit ke zboží, které nechal v košíku. Dalším plusem je fakt, že notifikace zastihnou odběratele v čase, kdy si právě prohlíží web a nečekají ve schránce na otevření.
Co se týče metrik, je potřeba k vyhodnocování úspěšnosti push notifikací přistupovat trochu odlišně. Hodnota open rate není u push notifikací tak důležitá, jak u mailingu. Pokud totiž máme notifikaci kratší, vyskočí v celé délce a jsou tedy již „otevřené“ a jejich sdělení má uživatel hned na očích. V tomto případě je dobré sledovat hodnotu CTR (počet prokliků) a CR (počet konverzí). Existují ale i tzv. rozbalovací notifikace, u kterých se pak sledovat hodnotu open rate vyplatí.
Podpora prohlížečů
Co se týče podpory, push notifikace jsou v dnešní době podporovány většinou zařízení a prohlížečů. Z marketingového hlediska je nejzajímavější Google Chrome, který mimo jiné s možností zobrazování webových push notifikací přišel jako první. Více jak
50 % uživatelů internetu totiž používá jako svůj prohlížeč právě Chrome.
Chrome postupně ve svých aktualizacích přichází s různými změnami a novinkami, které se týkají právě push notifikací. Například ve verzi Chrome 80 Google představil Chrome Quiet User Interface. Jedná se o nástroj, jehož cílem je vylepšit uživatelskou zkušenost s povolováním či odmítáním nechtěných notifikací.
Push notifikace ale bez problémů fungují také ve Firefoxu, Safari nebo Opeře. Jedná se o jeden z marketingových kanálů, kterému se vyplatí věnovat svou pozornost. Možná právě pro vás skrývá potenciál dalšího růstu vašeho projektu. Pokud vás toto téma zaujalo, neváhejte se nám ozvat, s implementací a nastavením push notifikací vám rádi pomůžeme,stačí kliknout zde.