Znáte nejefektivnější způsoby, jak ve WordPressu získávat emaily?

Metod k získání kontaktních informací od zákazníka je již spousta. Některé fungují méně, některé zase více. Namíchat z nich správný mix, který zákazníka nebude obtěžovat a zároveň nám pomůže získat jeho email, je důležitým aspektem marketingové strategie každého webu. Mít databázi emailů všech stávajících i potenciálních zákazníků je totiž neocenitelná věc.

 

Pokud emailing ještě nepoužíváte, rozhodně byste o tom měli přemýšlet. Pojďme se společně podívat na pár statistických údajů [1], které vás jistě přesvědčí. Na světě existuje kolem 4 miliard emailových adres a celkově je denně odesláno přes 300 miliard emailů. Podle výzkumů je investování do emailingu více než vhodné. Každá investovaná koruna se vám totiž vrátí více než čtyřicetkrát. 

 

Příkladem může být také to, že odeslání tří po sobě jdoucích emailů s opuštěným košíkem má za následek o 69 % více objednávek než při odeslání jednoho takového emailu. Tento typ emailingu je jedním z nejúčinnějších pro zvýšení výnosů. Pokud jsou vaše emaily navíc zajímavé a přináší lidem benefity nebo slevy, lidé na vaše zprávy budou čekat a vaše emaily tak nespadnou do spamu. Každý web a eshop to má samozřejmě jinak. Obecně je ale míra otevřenosti takových emailů kolem 10 %.

 

Nad výběrem způsobu získávání emailů je tak nutné přemýšlet už před průběhem tvorby webu nebo eshopu. Zároveň je nutné dodržovat platnou legislativu a vyhnout se kategorizaci emailů do spamu.

Důležité je také načasování, kdy návštěvníka webu o email požádáte. Ne každému se totiž bude líbit, když na něj vyskočí pop-up okno přes celou stránku hned při prvotním načtení webu.

 

 

Ve WordPressu existuje mnoho jiných alternativ. Osvědčenou variantou je otevření pop-up okna např.    v polovině stránky nebo po scrollování za konkrétní zajímavý obsah na stránce. V ten okamžik už totiž máte jistotu, že si návštěvník web alespoň částečně prohlédl a ví, čím se zabýváte a jak byste mu mohli být prospěšní.

 

Čtěte také:   Social shopping - prodejní novinka, kterou se vyplatí nezaspat

Výhodným řešením je rovněž zobrazovat okno v okamžiku, kdy se návštěvník snaží stránku opustit. To je totiž poslední moment, kdy máte možnost ovlivnit jeho dojem nebo rozhodnutí. Můžete mu nabídnout slevu nebo jiný benefit. WordPress rovněž umožňuje vložit formulář do článku na blogu, kde si návštěvníci čtou články. Kdy jindy už požádat o email než v okamžiku, kdy je návštěvník začtený do zajímavého článku a věnuje vaší stránce plnou soustředěnost?

 

Zřejmě nejdůležitějším naším doporučením je nechat uživatele uvádět svůj email už v prvním kroku objednávky. I v případě, že by si zákazník objednávku později například kvůli dražší dopravě nebo jakémukoliv jinému důvodu rozmyslel, vám už zůstane aspoň email. Ten pak ve WordPressu můžete využít ve funkcionalitě opuštěného košíku, při odesílání emailu, zda zákazník přece jen nechce objednávku dokončit, vytvoření speciální kampaně nebo jiné mailingové strategii.

 

V každém z nás je určitá míra soutěživosti a soutěže milujeme. Vyhrát zajímavou cenu jen díky správné odpovědi je totiž boží. Z pohledu prodejce tak není nic jednoduššího než vyhlásit třeba na sociálních sítích soutěž, jejíž podmínkou je zadání emailové adresy. Za drobnou investici v podobě výhry získáte velké množství kontaktů, se kterými pak můžete dál pracovat. Jedná se o silný nástroj, jak získávat nové zákazníky.

 

Zdroj: [1] 10 Email Marketing Stats You Need to Know in 2020. Oberlo [online]. 2020 [cit. 2020-06-15]. Dostupné z: https://www.oberlo.com/blog/email-marketing-statistics

 

Sdílejte, ať je nás víc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Napište nám

ihned se ozveme

Chcete dostávat novinky ze světa WordPressu, webu a marketingu?

Napište nám

ihned se ozveme