WordPress pro velké společnosti: Proč by vaše společnost měla používat WordPress

WordPress pro velké společnosti: Proč by vaše společnost měla používat WordPress

Zdroj: https://www.flickr.com/photos/44514681@N06/34671671743

Právě korporace či nadnárodní společnosti více než většina organizací musí udržovat rozšiřitelnou a spolehlivou webovou prezentaci, aby zůstaly konkurenceschopné. Za tímto účelem se mnoho IT managerů velkých organizací historicky zaměřilo na drahá webová řešení vyžadující vlastnické smlouvy o podpoře, aby byla zaručena kvalita.

Existuje však i jiný způsob. Za více než deset let své existence a nyní s 41,0% výkonu webu se WordPress neustále stává řešením vyžadujícím pozornost i těch největších firem.

V tomto článku se budeme zabývat konkrétními potřebami větších organizací, uvedeme příklady rozhovorů s odborníky v této oblasti, o této platformě a podíváme se na mnoho důvodů, proč je WordPress perfektní pro vaše podnikání. Postupně se také dotkneme konkurence a mýtů o platformě. Začněme několika stručnými definicemi.

Co máme na mysli pod pojmem Enterprise?

Samotný „podnik“ je obecný pojem, ale pokud se použije v kontextu konkrétního typu podnikání, obecně to znamená velkou, obvykle nadnárodní organizaci. Tyto modely se obvykle skládají z jednotlivých organizačních jednotek s vlastními rozpočty a cíli.

Přesné definice lidí, co představuje podnik, se značně liší, ale v souvislosti s webovými technologiemi bude podnikový web obvykle vyžadovat schopnost zvládnout zvýšený nárok na provoz – zvláště pokud se jedná o mediální web.

Často se také stává, že se podnikové weby budou muset přizpůsobit lokalizaci, vícejazyčnému obsahu a mnoha menším mikrostránkám. Podniková řešení často přicházejí s komplexními požadavky na přístup, které zahrnují potřebu jasně definovaných rolí a oprávnění.

WordPress, nejpopulárnější CMS na světě s více než desetiletým aktivním vývojem (a vznikem miliardové společnosti v podobě Automattic), je více než dostatečně vyspělý, aby tyto požadavky splňoval.

Co podniky vědí o WordPressu?

Kevin Ohashi je známý konzultant ve Washingtonu DC. Jako konzultant pracuje s klienty na navrhování, architektuře a vytváření webových stránek a softwarových aplikací. Provozuje také populární webový server ReviewSignal. Zeptali jsme se ho, co o WordPressu vědí podnikoví klienti.

Otázka: Kdykoli se podnikový klient zeptá na váš názor na možnosti CMS, na co se ptají nejčastěji? Jaké jsou jejich priority?

Největší otázky, kterým čelím, jsou: můžu dělat to, co chci? Co to bude stát? Proč bychom měli používat X nad Y nebo Z? Největším problémem je vždy dodávka a náklady. Pouze pokud už v minulosti něco používali nebo slyšeli, že někdo používá něco jiného, objeví se otázka tři. To je také na konzultantovi, aby vytvářel konverzaci. Cílem dobrého konzultanta je přesvědčit klienta, že mu může poskytnout něco hodnotného. Základní technologie použitá k tomu, aby je dostaly ke svému cíli, téměř nezáleží. Posazuji jim nástroj, o kterém si myslím, že nejlépe vyhovuje jejich potřebám.

Otázka: Jaké jsou první reakce, když WordPress pro podniky přijde jako možné řešení CMS? Co vědí o WordPressu a jsou ochotni zvolit WordPress pro své projekty?

Myslím, že o WordPressu v tomto okamžiku slyšel téměř každý. Zřídka to už potřebuji představovat. Reakce obecně spadají do kategorií „Už jsem o tom slyšel“, „Použil jsem to dříve“ a „Nelíbilo se mi to“. Pokud ho už dříve používali a líbil se jim, je to zmíněno předem a obecně ho chtějí používat i nadále. Neshledávám, že většina klientů má na CMS příliš mnoho názorů, je opravdu na poradci, aby jim pomohl pochopit, co by mohlo být dobrým řešením jejich problému.

Otázka: V jakých aspektech by měl být WordPress vylepšen, aby byl pro podnikový sektor atraktivnější?

Myslím, že konzultanti, kteří se starají o podnikové klienty, musí být přesvědčeni. Nakonec jsou to často lidé, kteří dělají doporučení a rozhodnutí jménem klientů. Stále přetrvává dojem, že WordPress je jen pro blogy. Opravdu si nejsem jistý, jak změnit toto vnímání.

A co Drupal?

I přes svůj úžasný úspěch není WordPress zdaleka jediným řešením CMS dostupným pro společnosti, které je třeba zvážit. Dvě nejoblíbenější alternativy Open Source jsou Joomla a Drupal a z těchto dvou by byl Drupal tradičně považován za nadřazeného kandidáta pro podniky.

Je tomu tak stále? Ačkoli Drupal provozuje působivě velké weby, jako je The Economist, několik posledních let nebyly pro tuto platformu dobré.

Jako řešení s otevřeným zdrojovým kódem utrpěl Drupal v posledních několika letech svůj podíl na relativně významných bezpečnostních problémech, ale pravděpodobně největším klepáním proti němu byl ledový pokrok mezi hlavními verzemi vydání. Původní potíže s upgradem také zasáhly mnoho uživatelů. Když se dnes podíváme na tyto dvě platformy vedle sebe, je jasné, že hybná síla je u WordPressu velmi silná. Podle W3Techs také WordPress drží 40,0% podílu na trhu CMS.

Běžné mýty o WordPressu

Bohužel, mylné představy o WordPressu již dlouho přetékají a mnoho z nich zbytečně poškozuje případ jeho vhodnosti jako podnikového řešení.

Většina z těchto mýtů vychází ze starších verzí softwaru, kdy jeho celková úroveň lesku a funkčnosti byla daleko od toho, co je dnes nabízeno. Než půjdeme dále, pojďme si vyjmenovat několik těch zjevnějších.

Mýtus 1: WordPress je jen pro blogy

WordPress je oprávněně hrdý na své kořeny ve světě blogů a deklarovaný cíl platformy – demokratizovat publikování – se snaží na těchto počátcích pevně stavět.

Jedná se o aspekt historie WordPressu, který vedl některé větší outfity k tomu, aby platformu zavrhly jako něco víc než vylepšený blogovací motor – pozice, která je v dnešní době velmi vzdálená. WordPress v současné době využívá více než 40,0% všech webů. Dny, kdy to bylo primárně řešení blogů, jsou v této fázi dlouhou cestou zpět.

Mýtus 2: WordPress a zabezpečení

Další mýtus o WordPressu je, že jeho bezpečnostní záznamy jsou špatné. WordPress v tomto ohledu určitě utrpěl méně než hvězdné roky – rok 2009 byl obzvláště nízkým bodem – ale jeho nedávné výsledky jsou solidní, zejména s ohledem na velikost cíle, který představuje.

Kroky osvědčených postupů pro uzamčení platformy jsou běžně známé, bezpečnostní vydání jsou upřednostňována a rychlá a bezpečnostní tým WordPress nyní zahrnuje 25 odborníků včetně hlavních vývojářů a bezpečnostních odborníků.

Témata a pluginy třetích stran zůstávají možným vektorem útoku, ale základní software nikdy nebyl bezpečnější.

Mýtus 3: Open Source je podvod, nikoli profesionál

Náš poslední mýtus o WordPressu mnohé šokuje, ale v některých sektorech korporátního světa je to stále nešťastná realita – myšlenka, že se na Open Source software nelze spolehnout na podnikové úrovni.

V roce 2015 se jedná o argument, který měl být dávno vyřešen, ale stále jej občas uvidíte. Kromě napájení velké většiny webu Linux také neustále zvyšuje přilnavost k podnikovému prostoru. Masivní firmy jako Facebook a Google mají také Open Source v absolutním jádru svých technologických zásobníků.

Status WordPressu jako projektu s otevřeným zdrojovým kódem by ve skutečnosti neměl být problém a jeho závazek vůči GPL je velkým plusem, nikoli mínusem. Byl to právě tento pevný základ otevřeného zdroje, který umožnil vzkvétat softwaru a zároveň poskytoval tisícům firem solidní platformu pro poskytování služeb.

Technické výhody používání WordPressu pro podniky

Pokryli jsme některé z mýtů, které stojí v cestě přijetí WordPress podnikovými firmami, ale existuje také velmi solidní seznam technických důvodů, které z něj činí vynikajícího kandidáta v jakémkoli měřítku. Pojďme si projít hlavní.

  • WordPress je rozšiřitelný, flexibilní a cenově dostupný

Včasné rozhodnutí WordPressu o rozšíření platformy pomocí pluginů je jádrem velké části jeho úspěchu. Umožnilo hlavnímu týmu udržet většinu platformy relativně efektivní a zároveň otevírat dveře zcela novým průmyslovým odvětvím uspokojením poptávky spotřebitelů ve formě specializovaných pluginů.

To je dobrá zpráva pro podnikové správce, protože mají úplnou kontrolu nad tím, co se přidá k základní platformě na jejich vlastních instalacích – kromě snadno pochopitelného rámce pro vytvoření vlastního kódu, pokud je to nutné. To umožňuje malým interním týmům rychle se pohybovat, pokud jde o prototypování a skutečné nasazení.

  • WordPress podporuje responzivní vývoj

Ve světě, který je daleko za hranicí bodu zvratu, je dnes přirozená podpora pro responzivní design prostě nutností.

Administrátorské a výchozí motivy WordPressu jsou ve výchozím nastavení responzivní a vývojáři front-endu se mohou rozhodnout buď založit své návrhy na libovolném z mnoha responzivních front-endových tématických rámců dostupných pro WordPress, nebo zavést vlastní řešení.

  • WordPress je rozšiřitelný

Dalším klíčovým technickým prodejním bodem pro WordPress je jeho rozšiřitelnost. WordPress je postaven na klíčových webových technologiích, které se v průběhu let osvědčily a jsou chápány v měřítku.

Ať už jde o vyladění databáze, optimalizaci webového serveru nebo pokročilé strategie ukládání do mezipaměti, WordPress sedí uprostřed obecně srozumitelného zásobníku, takže vývojáři nebudou muset při provozu v podnikovém měřítku znovu objevovat kolo.

Úspěch společností, jako jsou Automattic a Incsub, ukazuje, že platforma zvládne téměř vše, na co můžete při správném vytočení vrhnout.

  • WordPress je dobrý kamarád se SEO

Další technickou výhodou WordPressu je, že je SEO optimalizovaný ihned po vybalení z krabice. I když možná budete muset nainstalovat plugin, abyste trochu usnadnili práci s on-page SEO (Yoast SEO plugin a All-In-One SEO Pack jsou dvě populární řešení, která se vám vybaví), WordPress v tomto ohledu přirozeně funguje dobře. V kontextu podnikových webů s potenciálně velkým množstvím obsahu je to hlavní prodejní místo.

  • WordPress je neustále aktualizován

Další velkou výhodou WordPressu je jeho neustálá aktualizace. WordPress byl letos aktualizován 20krát – v průměru téměř dvě aktualizace za měsíc.

  • WordPress podporuje vícemístné a vícejazyčné funkce

WordPress podporuje více webů od verze 3.0. Podnikoví uživatelé mohou svobodně řešit složité požadavky z jedné instalace WordPress, což znamená menší režii z hlediska času a zdrojů serveru. Lze také snadno povolit vícejazyčná řešení a existují specializované pluginy, jako je WPML, které zvládnou každý aspekt překladu a nasazení obsahu.

  • WordPress REST API jej otevírá širšímu programatickému světu

WordPress REST API má potenciál navždy změnit platformu a pomalu se dostává do jádra softwaru.

Když konečně přistane, REST API umožní vývojářům programově interagovat se softwarem zcela novým způsobem. Abychom to zkrátili, WordPress je stále více aplikačním rámcem, který je připraven pro podnikové použití.

  • WordPress nenutí společnosti spolupracovat s jedním dodavatelem

Další skvělá vlastnost WordPressu je, že jeho otevřený zdrojový charakter neváže podnikové adaptéry na těžko přizpůsobitelná řešení tzv. blackbox, jejichž upgrade je nákladný a nutí vás pracovat pouze s jedním prodejcem. Podnikoví klienti mají na výběr širokou škálu poskytovatelů řešení.

  • WordPress je uživatelsky přívětivý

Jedním z hlavních prodejních bodů WordPressu v průběhu času byla vždy přívětivost jeho administrátorského rozhraní. Navigace po backendu WordPress je intuitivní, dokonce i pro nováčky. To vše je velkým prodejním místem jak v kontextu interních uživatelů (z nichž ne všichni mohou být techničtí), tak i při poskytování softwaru podnikovým klientům.

  • WordPress nabízí snadnou správu rolí pro různé úrovně přístupu

WordPress umožňuje správcům nastavit různé úrovně přístupu pro uživatele prostřednictvím snadno rozšiřitelného systému uživatelských rolí a schopností. IT týmy mohou využít předdefinované role WordPressu k pokrytí mnoha běžných případů použití a mají možnost je kdykoli rozšířit, aby zvládly vlastní požadavky.

  • Současný stav WordPressu na podnikové úrovni

Abychom získali více informací o tom, proč je WordPress dobrou volbou pro podniky, zeptali jsme se Petera Slutského – ředitele služeb platformy v Automattic a WordPress.com VIP – na současný stav WordPress na podnikové úrovni.

Závěr

WordPress je ve své historii fascinujícím bodem. Je to dávno, co přerostlo své kořeny v blogování (i když je to stále vynikající řešení pro blogování), a tiše zachytilo ohromující množství celkového online provozu.

Řada faktorů se nyní sbíhá, že bod k podniku je dalším hlavním hnacím motorem v pokračující expanzi WordPress. Platforma má za sebou solidní běh příkladných nedávných verzí, REST API za rohem a rostoucí počet spokojených podnikových uživatelů na palubě, kteří používají komerční i komunitní verzi softwaru.

Jak ukazují různé postřehy sdílené našimi rozhovory, nikdy nebyl lepší čas zvážit to pro vaše vlastní podnikové potřeby.

článek je překlad z https://kinsta.com/blog/wordpress-enterprise/

 

 

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@apertia.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.