Weby na míru: Rozhodování mezi cenou a funkcionalitou

Pokud uvažujete o tvorbě webu, nebo s podnikáním začínáte a chcete si nechat udělat web, tak je tento článek právě pro Vás.

Jistě si kladete otázku, proč některé weby pořídíte za několik tisíc a za některé zaplatíte klidně i půl milionu?

V čem jsou rozdíly? A co od webu chcete právě Vy?

Je důležité se v první řadě zamyslet nad tím, co všechno od webu očekáváte. Jaké bude mít Váš web funkce. Opravdu se vyplatí toto promyslet, chce to čas a rozvahu.

Pokud si objednáte agenturu, která pro Vás bude web dělat, tak je nezbytná komunikace obou stran. Nemůžete počítat s tím, že agentura bude automaticky vědět, co očekáváte. Toto jí musíte sdělit právě Vy.

V první řadě jsou tedy důležité funkce. Jaké tedy může mít web funkce?

Jedna z hlavních funkcí jsou základní informace o Vaší firmě. Webová stránka musí obsahovat prezentaci informací o Vaší firmě, organizaci, produktu nebo službách.

Mělo by z ní jasně vyplývat, čím se Vaše firma zabývá. Je to jakýsi základ, který musí obsahovat každý web.

Další nezbytností je kontakt. Umožňuje návštěvníkům stránky se snadno spojit s Vaší organizací. V některých případech stačí telefonní číslo, e-mailová adresa a adresa sídla. Výhodou je určitě kontaktní formulář, který umožňuje rychlou výměnu informací. Je nutné podotknout, že ať už Vás klient kontaktuje jakkoliv, nezbytností je rychlá reakce. Čím delší je doba od případného dotazu k odpovědi, tím je pravděpodobnější, že o klienta přijdete.

Funkce, které jsem popsala výše, jsou základem pro to, abyste byli vidět a zákazníci si Vás dokázali najít a kontaktovat. Pokud je toto dostačující, tak za web nezaplatíte tolik. Cena se bude pohybovat řádově v tisících.

Web ale může obsahovat další funkce, za které si budete muset určitě připlatit.

Další důležitou funkcí je dobrá navigace, která usnadňuje Vašim klientům procházení stránek a rychlé nalezení informací. Je třeba, aby Váš web obsahoval přehledné menu, záložky a tlačítka na přecházení mezi různými částmi webu. Klienta velmi rychle omrzí, když musí tyto informace složitě vyhledávat a pokud tomu tak je, tak rychle stránky opouští a daný produkt nebo službu vyhledává jinde.

Je nutné také zdůraznit optimalizace pro mobilní zařízení. Weby by měly být responzivní a snadno použitelné na různých typech zařízení, včetně mobilních telefonů a tabletů. Je velmi časté, že na webech jsou informace prezentovány přehledně, ale na mobilním telefonu již ne. Přitom, v současné době, téměř každý z nás mobilní telefon používá. Je velká škoda toto opomenout.

Rychlost načítání stránek je další z bodů, který musím zmínit. Rychlé načítání stránek je důležité pro uživatelskou zkušenost a SEO. Weby by měly být optimalizovány tak, aby se rychle načítaly. Pokud si klient něco na Vašem webu vybírá a stránky se načítají příliš dlouho, tak raději odejde a ztrácíte ho.

SEO (optimalizace pro vyhledávače) je také nutností. Weby by měly být optimalizovány pro vyhledávače, aby se zlepšila jejich viditelnost ve výsledcích vyhledávání.

Rozhodně se nevyplatí zapomenout na zabezpečení webu. Zabezpečení webu a ochrana před hrozbami, jako jsou hacking a malware, jsou důležité pro ochranu dat a soukromí uživatelů.

Snadnou správu obsahu jistě ocení všichni prodejci produktů a služeb. Možnost snadné aktualizace a editace obsahu na webu je klíčem k udržení aktuálnosti a relevantnosti.

Velkou výhodou Vašeho webu bude integrace se sociálními médii, která umožňuje sdílet obsah na různých platformách a budovat online komunitu.

Dostáváme se k funkcím, které jsou již pro pokročilejší weby.

Pokud se jedná o web, který slouží k prodeji produktů nebo služeb, tak jistě oceníte funkci košíku na nákupy, platební brány a s tím spojené i důsledné zabezpečení všech dat.

Náročnější klienti jistě ocení monitorování výkonnosti webu, analýzu návštěvnosti a chování uživatelů. Díky těmto funkcím můžete lépe pochopit chování Vašich zákazníků a zvýšit i své prodeje.

Hodně osvědčená jsou diskuzní fóra a komunitní funkce, která umožňují uživatelům diskutovat a sdílet názory. Toto může být velmi cenná zpětná vazba pro Váš business.

Je nutné také zmínit multimédia. Váš web může obsahovat fotografie, videa, zvuk a další multimediální prvky pro lepší vizuální prezentaci.

Pokud nabízíte služby, tak jistě oceníte rezervační systémy, které jsou užitečné pro plánování termínů.

Tyto funkce jsou obecně užitečné pro většinu webových stránek. Nicméně je důležité zvážit individuální potřeby a cíle, protože ne každý web potřebuje všechny tyto funkce. Různé typy webů, jako jsou e-shopy, osobní blogy, firemní weby, novinové portály atd., budou mít odlišné požadavky na funkce.

Přejeme Vám hodně úspěchů při tvorbě nového webu!

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@apertia.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.