„Vydělávám miliony díky e-commerce řešení,“ říká romská podnikatelka

Jak jsi s bussinesem začínala?

Jsem původní profesí mediální poradce. Pracovala jsem mnoho let jako obchodní zástupce ve vydavatelství Burda. Před třemi lety jsem se rozhodla postavit vlastní byznys a začít vydělávat pro sebe. Jelikož jsem se vůbec nevyznala v IT, absolutně jsme netušila, jakého si vybrat partnera pro tvorbu webu. Už na začátku jsem věděla, co od webu chci. Vzhledem ke komplikovanosti jsem narazila na odmítnutí několika firem, až jsem konečně našla jednu. Bohužel jsem zvolila špatně. Náhodou jsem se dostala k vám a společně jsme zrealizovali za 2 – 3 týdny to, co minulý dodavatel nezrealizoval za ¾ roku.

Kolik jsi na začátku dávala do marketingu?

Zhruba 1000 Kč měsíčně. Dlouho jsem se pak držela pod hranici 5.000 Kč měsíčně. Vzhledem k obratu to byla částka, která byla naprosto minimální, neměla jsem potřebu dávat více.

Kolik dáváš nyní, po dva a půl letech v byznysu?

Od Nového roku +/- 10.000 Kč

 

Využívám možnosti zasílání novinek přes web, klasický newsletter a push notifikace. Díky těmto nástrojům se zvyšuje návštěvnost i prodeje. Jednoduše napíšu článek a zákazníci dostanou upozornění do telefonu. V kombinaci všech sociálních sítí a těchto nástrojů jsem našla velkou sílu.

 

Jak je možné, že tak málo?

Než vůbec vznikl Můj Super Box, řešila jsem název a design krabice. Cílím na ženy 20-40, takže grafika krabice je velice barevná a lákavá. Dále na kvalitní texty u příspěvků a extra kvalitní zákaznický servis. Mottem je: “U nás nikdo nepřijde zkrátka”. Facebook byl hlavním prodejním místem. Nyní se pomalu pozornost přesouvá i k Instagramu. V prvním roce byla celková investice do reklamy zhruba 16.000 Kč. Takže téměř bez reklamy. Využívám možnosti zasílání novinek přes web, klasický newsletter a push notifikace. Díky těmto nástrojům se zvyšuje návštěvnost i prodeje. Jednoduše napíšu článek a zákazníci dostanou upozornění do telefonu. V kombinaci všech sociálních sítí a těchto nástrojů jsem našla velkou sílu.

Čtěte také:   "V době Covid-19 jsme měli až 600 000 návštěvníků měsíčně", říká technický ředitel největšího zahraničního portálu expats.cz

 

 

Díky tomu je web dynamický a dokonce vyjíždí na některá klíčová slova na třetím místě ve vyhledávání na Googlu. V tuto chvíli nevím, co dál vylepšit, jsem spokojená.

 

Co všechno ti webový systém / eshop přináší a co bys od něj ještě chtěla – co ti chybí?

Zákazníci mají možnost mi psát přímo z webu na FB stránku. Dostávají notifikace, novinky emailem, mají body za hodnocení, které následně mohou využít. Rychlý nákup přes telefon je stěžejní. Emaily o zapomenutých a opuštěných košících. Letos jsme rozšířili prodej na Slovensko v EUR. Mám exporty faktur, hodnotící dotazníky a další funkce. Automatické platby čili předplatné automaticky strhávané klientům z karty nyní tvoří velkou část prodejů.

Díky tomu je web dynamický a dokonce vyjíždí na některá klíčová slova na třetím místě ve vyhledávání na Googlu. V tuto chvíli nevím, co dál vylepšit, jsem spokojená. Díky kvalitní zákaznické podpoře WPDistro jsem schopná obsluhovat web sama, což je absolutní výhoda.

 

Mujsuperbox.cz je jedna z mála služeb na CZ trhu, která dává tuto možnost automatického předplatného kartou klientům na výběr – jsi s tímhle modelem spokojená a co zákazníci?

Cíl každého současného obchodníka je mít pravidelný příjem od již přivedených zákazníků. Nemusím dokola nahánět zákazníky, kteří mají o produkt zájem a upozorňovat je, že mají znovu nakoupit. Navíc můžu kalkulovat dopředu na základě čísel pravidelných prodejů. Rekurentní platby jsme spustili v 2019 a nyní již 70% prodejů.

Kolik máš nyní řádově měsíčních pravidelných plateb?

Stovky.

Jaký je Tvůj obrat?

Několik milionů.

 

 

Vidíš potenciál pro rozvoj českého podnikání na internetu?

Určitě všem maminkám na mateřské, které se chtějí vrhnout do online prodeje a dalším sólo lidem doporučuji hodně dobře přemýšlet a nejdříve opravdu zvážit pro a proti. Vyznat se na trhu a seznámit se více s internetem a celkově technologiemi. Také jim doporučuji hned nezakládat Mall či Alza.cz, ale začít od začátku. Opakované platby jsem spouštěla až po více něž roce provozu. Mám pouze 3-4 produkty měsíčně, které prodávám, Zaměřuji se velmi přesně na cílovou skupinu, komunikuji na sociálních sítích.

Čtěte také:   Na rychlosti záleží! Proč?

 

Jak jsem již zmínila, letos jsme zvýšili reklamní budget o 50%. Současná situace nás nepoškodila, naopak zaznamenáváme rapidní nárůst objednávek.

 

Naďo, jsi Romka. Vidíš, že by se k Tobě lidé v byznysu chovali jinak? Přece jenom komunikuješ s velkými společnostmi.

Nikdy nebyl žádný problém. Jelikož pracuji z domova, své obchodní partnery znám v podstatě jen virtuálně. S diskriminací na pracovišti jsem se nesetkala. V osobním životě se s tím bohužel setkávám. Mnoho lidí bohužel na první pohled podceňuje. Ale to je na jiný rozhovor…

Kde vidíš svůj byznys za pár let?

Nyní má Můj Super Box již stabilní místo na trhu. Doufám, že se udrží a trend, který je v zahraničí přetrvá. Rozhodně bych ráda rozšířila současnou nabídku služeb o další projekty, které budou na českém trhu unikátní.

Dopadl na Tebe vliv covid-19?

Jak jsem již zmínila, letos jsme zvýšili reklamní budget o 50%. Současná situace nás nepoškodila, naopak zaznamenáváme rapidní nárůst objednávek.

Kde najdeme Tvůj stávající business?

https://www.mujsuperbox.cz

Sdílejte, ať je nás víc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Napište nám

ihned se ozveme

Chcete dostávat novinky ze světa WordPressu, webu a marketingu?

Napište nám

ihned se ozveme