One page web na WordPress

Co je one-page web

One-page (někdy také single-page) webová stránka je jak už název napovídá, web sestavený pouze z jedné stránky. Neobsahuje klasické menu, které návštěvníka přepíná mezi stránkami, všechny informace naleznete na jedné stránce pouze za pomoci scrolování. Díky tomu že se mezi jednotlivými sekcemi nepřepíná proklikem, ale jen posunem dolů, jsou sekce vzhledově oddělené, často kontrastní barvou pozadí nebo rozdílným rozmístěným grafiky, cílí na jedno CTA jako je kontaktní formulář nebo získání e-emailu. One-page weby mohou obsahovat menu, to však využívá pouze tzv. kotvy v odkazech pro navigaci stránkou.

 

Kdy je vhodný?

One-page není řešením pro každého. Povězme si o několika vhodných využitích:

Události: Svatba, místní festival, ale i opakující se události jako Dětský den nebo Mikuláš ve Vašem městě, vinobraní a další. Akce a události u kterých není potřeb

a se sáhodlouze rozepisovat, jsou vhodným kandidátem na takový web. Název akce, pořadatel, datum, místo, kontaktní formulář a časový rozvrh – na to není třeba vytvářet složitý web.

Jeden produkt: Nabízíte jeden produkt nebo jeden druh služby? Potřebujete pouze umožnit přístup k Vaší nabídce široké veřejnosti, ale zbytek (faktury, výroba na míru, komunikace s klientem) si chcete zpracovávat sami? Pak Vám opět stačí jednoduchá stránka s nabídkou, kontaktními údaji a případě formulářem. Určitě také u one-page webu oceníte méně starostí se správou.

Akce, reklamy, kampaně: Potřebujete krátkou kampaň prezentovat na internetu mimo svůj web nebo web vůbec nevlastníte? Doporučujeme využít předností one-page webu, takový web dokáže

 být velmi atraktivní. Můžete maximalizovat své sdělení nejen pomocí slov, ale také pomocí grafiky.

Jednoduché portfolio: Pro svatebního fotografa, copywritera nebo vizážistu je dobrou reklamou jejich kvalitní portfolio. Jednostránkový web je skvělou

možností jak své portfolio ukázat světu, umožnit návštěvníkům Vás okamžitě oslovit a především netrávit spousty času správou webu.

Ona-page web výhody a nevýhody

Jaké má výhody?

Jednoduše řešeno – méně stránek = méně problémů. One-page Vás vyjde o něco levněji než klasický web a to jak při tvorbě tak i následně správou webu. Lépe se optimalizuje jak rychlostí tak pro vyhledavače a zobrazovací zařízení. Je jednoduchou webovou vizitkou, která nevyžaduje tolik péče jako velký několikastránkový web. Dobrou grafikou si návštěvníka získáte a díky jednoduchosti můžete mít nižší míru opuštění.

 

A poddíváme se také na zápory

SEO má i svou nevýhodu – jedna stránka jedno cílení, pokud potřebujete přirozeně cílit na více klíčových slov, možná bude lepší vytvořit klasický web. Pokud si one-page web spravujete sami, je důležité myslet na to že web není nafukovací. Neustálým přidáváním dalších sekcí se v podstatě zbavujete všech výhod jednostránkového webu, pokud máte tendenci web plnit dalšími a dalšími daty, je nejspíš na čase zvolit jinou variantu. Možnosti analýzy v některých oblastech taktéž pokulhávají, například opuštění webu v analýzách obsahuje i URL ze které zákazník odešel a ta bude na takovém webu většinou vždy stejná.

 

Kdy přemýšlet na one-page?

Tak si to shrneme: Když chcete představit jednoduchý nápad, produkt, službu nebo akci. Využijete jedno CTA (call to action – například formulář), nepotřebujete návštěvníkům představovat Váš záměr ze všech stran a většinu věcí řešíte osobně. Potřebujete jednoduchou webovou vizitku s kontaktem a portfoliem hotových prací a nechcete se starat o nic navíc nebo platit velké sumy za správu firmě.

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@wpdistro.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.