Jan Šmíd: "S produktem RECLAR, touhou mnoha žen, dobýváme Evropu"

Jan Šmíd: „S produktem RECLAR, touhou mnoha žen, dobýváme Evropu“

Zdravím Vás Honzo, můžete nám v krátkosti napsat v čem podnikáte?

Pomáháme zákazníkům, převážně ženám, vylepšit jejich vlastní “beauty” rituály. Nabízíme unikátní kosmetický produkt RECLAR.

 

Zmínil jste unikátní produkt, jakože nemáte konkurenci?

Ano, je tu konkurence. Náš peeler RECLAR je bohužel pro neznalé lehce zaměnitelný za podobné produkty, které ale postrádají řadu zásadních funkcí nebo i nutné certifikace. Výroba produktů RECLAR je v jižní Koreji, což je meka celosvětové kosmetiky, proto i na několikaletý vývoj byl enormní tlak, aby byl produkt nejen jednoduše ovladatelný a ergonomický, ale i maximálně účinný na základě dlouhodobých studií a testů, což se podařilo. Na nás nyní je tyto parametry dostatečně prezentovat.

 

 Celé video najdete na homepage www.reclar.cz

Do kolika zemí prodáváte?

Budujeme distribuční síť pro celou Evropu. Již nyní si mohou objednávat zákazníci z celé EU. Byť jako Evropa působíme velmi podobně, téměř každá země má svá specifika a my musíme ke každé zemi přistupovat v tomto ohledu individuálně, proto aktivně působíme zatím zhruba v 5ti zemích.

Proč jste se rozhodl pro WordPress systém?

Zvažovali jsme několik řešení e-shopu, ale často jsme naráželi na nepřekonatelné překážky, které jsme nemohli nebo nechtěli akceptovat. Zásadní pro nás byla možnost vícejazyčného a multiměnového e-shopu, což je problém u mnoha krabicových řešení dodnes. Nechat si plně postavit e-shop na míru zase byl pro náš úzký sortiment finanční nesmysl. Tím jsme se dostali až na WordPress resp. jejich e-shopové řešení WooCommerce.

Je velký rozdíl v marketingu v ČR a v marketingu v dalších zemích, kam prodáváte?

Ano, rozdíl je docela veliký. Snažíme se spolupracovat s lokálními agenturami, které postupně uvádí naše produkty na jejich trh a snaží se přizpůsobit komunikaci místním zvyklostem. Další z rozdílů je např. přístup influencerů k propagaci, tedy čas, který věnují pochopení propagovaného produktu. Velmi nám záleží, aby lidé, se kterými spolupracujeme, měli s naším produktem vlastní zkušenost. Mnoho influencerů si vůbec neuvědomuje, jak lehkovážně zacházejí s důvěrou lidí, mění propagované značky a rétoriku mnohdy i ze dne na den, což je krátkodobě asi finančně zajímavé, ale z dlouhodobého hlediska velká hloupost. Těmto influencerům se snažíme obloukem vyhýbat, přestože nás oslovuje několik denně z celé EU.

 

 

Kolik lidí pracuje na webu a marketingu pro Vaši společnost?

Po pravdě vlastně přesně nevím. Od začátku spolupracujeme s profesionály, byť časem různě obměňujeme a hledáme optimální “tým”. Marketing, ani úpravy na webu už neděláme “in-house”. Snažíme se neztrácet náš čas něčím, kde nejsme tolik zkušení a efektivní, spíše se soustředíme na strategické a obchodní záležitosti. V současné době spolupracujeme v této oblasti s IT specialisty z WPDistro, dále využíváme reklamní a PR agenturu.

Z našich klientů máte na webu nejvíce marketingových funkcí. Které z nich hodnotíte jako nejúspěšnější?

Myslím, že asi nelze jednu funkcionalitu vypíchnout, web je jakýsi organismus, kde by vše mělo být v určité synergii. Je stejně důležité sbírání e-mailů pro newsletter, jako upozornění na opuštěný košík či jednoduchost komunikace přes messenger atd…. Určitě všechny použité jsou pro nás velmi důležité, jinak bychom je nechali odstranit, aby nezpomalovaly web.

Nyní máte e-shop v 9 jazycích. Do kolika zemí ještě plánujete prodávat?

Děkuji za otázku, naše ambice jsou přizpůsobit web jazykově téměř každé evropské zemi. Je pro nás důležité, aby zákazník přesně věděl, co nabízíme a nedocházelo k nepochopení z důvodu jazykové bariéry. Na druhou stranu musím zmínit, že zde narážíme právě na místní zvyklosti a jinou terminologii. Vždy náš web na konci ještě prověřuje nejen rodilý mluvčí, ale i někdo z naší cílové skupiny a dané země, abychom vyloučili nevhodná slova či spojení, která nemusí být v té zemi vhodná či jsou zaměnitelná za hanlivý nebo vulgární význam.

Co Vám dává energii pokračovat, máte nějaké další výzvy?

Ano, skvělá otázka. Po několika letech v tomto oboru a mnoha konzultacích se zákazníky, odborníky, profesionály již vím, že nabízíme opravdu velmi unikátní produkt. Dokonce u zákaznic vzniká během několika dnů závislost našem peeleru, cítí pozitivní efekt a chtějí v tom denně pokračovat. Což je skvělé! Toto je právě ta výzva, předat pozitivní zkušenosti ostatním zákazníkům, protože víme, funguje to. Naše západní společnost je sice velmi technologická, ale třeba v beauty oboru stále vládne určitý konzervatismus a averze vůči „přístrojům“. Například nedávno nám napsala zákaznice osobní poděkování, trápily ji potíže s pletí mnoho let a po pár týdnech s RECLAR cítí výrazné zlepšení, tak toto nám vlévá „krev do žil“ a motivuje nás k další práci. Aktuálně intenzivně připravujeme s experty Vít Šubert a Milan Šemelák zcela novou firemní komunikaci právě s ohledem na časté dotazy a reakce zákazníků.

 

Děkuji Honzo za rozhovor.

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@apertia.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.