Jak ušetřit na tvobě webu?

Sehnat developera na levnou tvorbu webu, který vypadá na první pohled velmi kvalitně je pro mnoho lidí výhra, ale… Výběrem levného developera sice dosáhnete levného webu, ale bude to profesionální práce? Nebudu muset do webu během pár měsíců začít vrážet velké sumy, protože se rozpadne nebo nebude vyrobený tak aby se dělaly lehce změny? Jak ušetřit nejen peníze, ale i čas a nervy?

Představa

Mít představu co od webu chcete je stěžejní. Nemusíte vědět jak se web tvoří a co vše umět může, důležité je vědět co byste od webu chtěli aby uměl. Co vše na webu bude zobrazeno a v jaké struktuře (produkty, články, webináře). Je také dobré zamyslet se nad tím zda chcete abyste byli schopni na webu aplikovat minoritní změny nebo zda to necháte na dodavateli webu a jeho práci si zaplatíte. Mění se tím postup vývoje webu a přidávají se prouživatelská rozhraní, aby například vaše sekretářka nemusela bloudit mezi HTML znaky.

 

 

Dodané texty

Ke struktuře obsahu se také váží texty, ne vždy máte v ruce kompletní texty před tvorbou webu, ale je vhodné mít vzorový text a znát jeho strukturu a to především ve chvíli kdy půjde o text editovatelný. Co to znamená? Například si představme že potřebujete e-shop s produkty. Produkty se mohou měnit, může jít o gramáž, složení, barvu a to vše je potřeba editovat. Aby bylo editování pro běžného uživatele přehledné, je potřeba propojit obsah na webu s lehce dostupnými políčky pro editora. Pokud bude v zadání že barva je vždy stejná a není třeba ji do editovatelných polí přidávat a najednou zjistíte že sortiment se v oblasti barev rozšířil, musíte si zaplatit buď doprogramování funkcionality tohoto políčka nebo platit developerovi za to že změny udělá za Vás.

 

Dodaná média

Fotografie, obrázky, ikony, videa vše je potřeba mít dobře zpracované. Jakákoli práce navíc nutná k tomu aby vše bylo nakonec na správném místě se Vám může prodražit.

Formát – Vyhněte se různým formátům souborů, pokud mají být například obrázky určeny ke stejnému účelu měly by být stejného formátu. Dodáte-li obrázky v několika bitmapových i vektorových formátech, developeři z toho nebudou mít radost. Velikosti a rozměry u jednotlivých fotografií/obrázků problémem nebývají, protože je lze editovat dávkou.

 

 

Názvy – Je-li to potřeba volte vhodné názvy médií, je pak mnohem jednodušší media dohledat a případně i umístit na správné místo na webu.

Struktura –  Struktura médií je důležitá především u složitějších webů. Pokud potřebujete několik galerií nebo fotografie k produktům volte nejen vhodný název, ale dělte tyto soubory do složek.

 

Jednoduchost komunikace

Jste-li větší firma, zvolte jednoho člověka, který komunikuje s developerem. Samozřejmě celý návrh a proces prokonzultujte ve firmě, ale volte jednoho „mluvčího“, který se během procesu nebude měnit. I nadále komunikujte ve své firmě se všemi, kteří mají k webu co říci, směrem k developerům už pak mluvte jednotně. Nejednotná zadání a neustále se měnící požadavky, znamenají naúčtování víceprací.

 

komunikace ve firmě

 

Kontrolujte průběh prací

Developer by s Vámi měl pravidelně komunikovat a v nějaké fázi umožnit přístup na rozdělaný web. I přes všechnu snahu mezi developerem a objednatelem si porozumět, se může stát že firma která vyrábí web, pochopí Váš požadavek jinak. Je proto důležité kontrolovat postup prací a případně se včas ozvat. U nás má klient okamžitý přístup na developerský web. Může tedy kdykoli zasáhnout k vývoji prací.

 

Jednotná komunikace, správně předaná média a texty a kontrola v průběhu práce Vám ušetří nejen peníze, ale často i čas a nervy. Spěcháte-li na výrobu webu, pak správnou prací s daty a pečlivou komunikací také snížíte šanci na prodloužení termínu zveřejnění webu.

Sdílejte, ať je nás víc!

Kontaktujete nás.

Rádi poznáme Váš projekt a umíme se pro Váš záměr nadchnout.

info@apertia.cz

+420 772 727 746

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.