6 trendů webového designu roku 2020

Přemýšlíte nad vzhledem svého nového WordPress webu a chtěli byste vědět, co hýbe světem webového designu v roce 2020? Uvnitř článku vám to prozradíme a na vás už bude jen vybrat si svoji cestu. Těžit ze znalosti aktuálních trendů budete ať už jste profesionální webový designer, nadšený začátečník nebo zadavatel webu. Pojďte se nechat inspirovat.

 

Jít s dobou a moderními trendy se vyplatí. Ucelený a kvalitně udělaný design webu totiž patří mezi věci, které zaujmou hned na první pohled. Zejména se ale jedná o hlavní element zvyšující důvěryhodnost webu u zákazníků. A jak toho nejen s WordPressem dosáhnout?

 

1. Černobílý minimalismus

Osvědčená klasika, která fungovala, funguje a bude fungovat. I když se v průběhu času také rysy minimalismu trochu mění, je to dlouhodobý trend, který lidé následují nejen v architektuře, oblékání nebo způsobu života, ale také ve webovém designu.

V něm se minimalismus může projevovat například černobílým provedením webu nebo úzkou paletou použitých barev, nízkým počtem grafických prvků a animací nebo jednoduchou a srozumitelnou navigací napříč webem.

Minimalismus a funkčnost webu jdou totiž ruku v ruce. Dopřejte zákazníkům jednoduchost a oni se vám za to odmění nákupem nebo jinou konverzí.

 

 

2. Zářící barevná schémata

Přesným opakem na stupnici mezi konzervativním minimalismem a výstředností jsou jasně zářící neonové barvy. Například neonové odstíny modré, fialové a růžové budou na displejích zákazníků vyzařovat nekončící energii a přitahovat pozornost.

Jedná se sice o odvážný webový design, ale existují oblasti, kterým sedne jako ulitý. Zároveň je však nutné udržet určitou míru decentnosti, aby web nepůsobil až příliš futuristicky. 

 

 

3. Ručně psané / malované prvky

Hand-made produkty vzbudí pozornost nejen na tržištích. Jako lidé milujeme emoce, příběhy a lidské stopy u produktů. V IT světě strojů a někdy zdánlivě nepochopitelných technologiích to platí dvojnásob.

Srdce zákazníka pak jistě potěší náznak lidskosti. Toho můžeme docílit například ručně psaným textem nebo fontem, který ručně psané písmo připomíná.

Další variantou mohou být kreslené ikony, ilustrace nebo obrázky. Tyto prvky vzbuzují pozitivní dojem a dokazují vaši kreativitu. Také tento přístup ale přináší určité riziko. Při nadužití takových prvků může web na zákazníky působit dětinsky a tím pádem i nedůvěryhodně.

 

 

 

4. 3D elementy a práce s hloubkou

Potřebujete-li zákazníky udržet na stránce déle, použijte k tomu 3D prvky. Jsou totiž poutavé a udrží pozornost zákazníků.

S neustálým technickým pokrokem je navíc možné využít 3D prvky také prakticky. Pokud představíte zákazníkům produkty v 3D, budou si je moci lépe prohlédnout a snadněji se rozhodnou pro jejich koupi na základě realističtější představy.

 

 

Stále však platí určitá omezení při načítání těchto prvků. Jeden 3D element váš web ozvláštní, pokud jich ale použijete příliš, můžete váš web nepřiměřeně zpomalit. Dopad to pak může mít i na SEO.

Prostorového efektu můžeme docílit také vhodným použitím stínů nebo překrývajících se prvků. Web pak působí vzdušným dojmem a může být díky vyzdvižení důležitých elementů také přehlednější. 

 

 

5. Animace vyvolané uživatelem

Animované prvky běžně nemají návaznost na akce uživatelů na stránce, o to zajímavější ale může být spojení obou akcí dohromady. Jen si představte, jak elegantní a efektivní může být spojení animace vyvolané uživatelem s 3D efektem jednotlivých prvků. Ty pak mohou měnit svůj tvar, pozici nebo barvu na základě uživatelských akcí. 

 

Nejlepší variantou je pak spojit kreativní nápad s tím, v čem podnikáte. Příkladem pro vaši představu může být tato kočka dívající se na misku, která se pohybuje podle pohybu myši (té počítačové).

 

 

 

6. Gradient

Kdo si myslí, že použití gradientu je již dávno překonanou myšlenkou, měl by své uvažování přehodnotit. Gradient totiž přichází znovu do módy a to dokonce s ještě odvážnějšími barevnými kombinacemi než dříve. Vyhněte se tak monotónním přechodům, popuste uzdu fantazii a dopřejte vašemu webu elegantní a svěží vzhled.

 

 

 

Ať už se rozhodnete pro minimalistickou variantu webu s úzkou paletou barev nebo promyšlenou kombinaci prostorových efektů, animací a barev, myslete ale na to, že všeho moc škodí. Přehnaně minimalistický web může působit neúplně a prázdně a nadměrné použití animací a efektů zase brzdit uživatele v akci, kvůli které na web přišel.

 

WPDistro vám s výběrem vhodné strategie a webového designu ve WordPressu rádo pomůže. Obrátit se na nás můžete přes email info@wpdistro.cz nebo na telefonním čísle uvedeném na našich stránkách WPDistro.cz.

 

 

Sdílejte, ať je nás víc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Napište nám

ihned se ozveme

Chcete dostávat novinky ze světa WordPressu, webu a marketingu?

Napište nám

ihned se ozveme