15 důvodů proč redesignovat web či eshop

Zastaralý design, hrozná navigace, špatná uživatelské zkušenost a špatné cílové publikum jsou jen některé z faktorů, které negativně ovlivňují váš web. Tyto problémy však můžete vyřešit redesignem webových stránek. Web je hodně podobný vašemu domovu – investujete do něj čas a peníze, aby byl jedinečný, v souladu s vaším stylem.

Osobně vnímám, že o každý web se musí starat. Nelze, aby web bez správy byl vždy dokonalý a graficky odpovídal standardům dané doby. Každá doba má svá specifika. Pamatujete si ještě na taková ta počítadla „kolik lidí bylo na stránce“, nebo „dnes má svátek Marta“? No, tak to se např. dneska už na stránky nedává. Osobně si myslím, že každá stránka potřebuje cca 1 za minimálně 1,5 roku změnit vzhled. (někdy se říká, že za max. 3 roky).

Web je jako Váš domov. Když se o něj nestaráte a pravidelně nemalujete zdi, tak se tam Vám i ostatním lidem, kteří přijdou na návštěvu, nebude líbit. A pokud budete rozšiřovat rodinu, tak jsou třeba důležité nějaké větší úpravy až rozšíření.

Váš web je to samé

Vyžaduje redesign, údržbu, přeskupení a generální opravy. Bez příležitostného přepracování se váš web nestane jen místem, kde zákazníci neradi tráví svůj čas (nebo utrácí své peníze). Stane se také něčím, co poškozuje produktivitu, úspěch a reputaci značky, která za daným webem stojí.

Kdy je  čas na zásadní redesign webu nebo menší aktualizaci?

Existuje 15 důvodů pro přepracování vašeho webu

  1. Web vypadá zastarale
  2. Návštěvníci mají s používáním webu potíže
  3. Web není určen pro správné uživatele
  4. Podnikání se mění
  5. Web potřebuje propagovat nové produkty a služby
  6. Nevidíte žádné smysluplné návštěvy, potenciální zákazníky ani prodeje
  7. Něco způsobuje pokles
  8. Existuje spousta chyb a nepřesností
  9. Zákazníci nereagují správně na mobilním zařízení
  10. Design není mobilní
  11. Váš software vyžaduje aktualizace 
  12. Marketingová a prodejní strategie se musí změnit
  13. Díky soutěži váš klient žárlí
  14. Návštěvníci a zákazníci si na stránky neustále stěžují 
  15. Společnost chce dočasně změnit vzhled stránky

 

Jak tedy víte, kdy je čas na zásadní redesign webu nebo menší aktualizaci? Existuje 15 důvodů pro přepracování vašeho webu – v následujícím příspěvku jsme se zabývali tím, jak je identifikovat a jak k nim přistupovat.

 

1. Web vypadá zastarale


V dnešní době je snadné, aby web zastaral. Stačí se podívat na zprávy o trendech designu z roku na rok. Nic nikdy nezůstane v trendu příliš dlouho. Tento problém se zhoršuje, když webové stránce nikdo nevěnuje pozornost – buď kvůli nedostatku znalostí, nedostatku času nebo čisté nedbalosti.

Dávejte pozor na různá znamení:

  • Míra okamžitého opuštění domovské stránky je více než 95%, a to i při malém provozu, který získává.
  • Web byl vytvořen před více než dvěma lety a od té doby se ho nikdo nedotkl.
  • Web teď nevypadá jako nic jiného na webu (a ne v dobrém smyslu)

 

Tipy, jak to opravit:

Budete muset provést analýzu, abyste zjistili, jak zastaralý web ve skutečnosti je.

Může to být jen povrchní (jako kdyby nereagoval na mobilní zařízení nebo místo plochého designu používá skeuomorfismus).

Nebo může být problém systémovější a budete muset revidovat kopii, cesty uživatelů a dokonce i software použitý k vytvoření webu a jeho funkcí.

 

2. Návštěvníci mají s používáním webu potíže

Problémem je web, který vypadá starý a neudržovaný. Ale stejně tak existuje atraktivní web, který je příliš obtížné používat nebo jej zpracovat. 

 

Existuje mnoho způsobů, jak se návštěvníci mohou snažit používat web:

  • navigace je přeplněná a spletitá;
  • cesta uživatele je matoucí a vede do slepých uliček;
  • existuje příliš mnoho CTA;
  • kopie není naformátována pro snadnou čitelnost atd.

 

Dávejte pozor na znamení:

  • Průměrná doba na stránce je buď opravdu krátká (10 sekund nebo méně), nebo je příliš dlouhá a má vysokou míru okamžitého opuštění.
  • Denní provoz je slušný, ale nejsou generovány žádné potenciální zákazníci ani konverze.
  • Nástroje Google Analytics ukazují, že většina návštěvníků nepostupuje na webu tak, jak jste předpokládali.

 

Tipy, jak to opravit:

  • Abyste zjistili, co se děje, pokud jde o aktivitu na vašem webu, je dobré použít teplotní mapy a záznamy relací.
  • Bylo by také užitečné požádat návštěvníky o zpětnou vazbu.

 

Jakmile vytvoříte určité hypotézy týkající se vašich problémů s použitelností, není špatný nápad vrátit se k základům a zaměřit se na redesign s ohledem na zásady webového designu. Pokud uživatelské rozhraní nevyužívá dobré a předvídatelné složení, rovnováhu a komponenty, uživatelé se mu budou nevyhnutelně snažit porozumět.

 

3. Web není určen pro správné uživatele

V některých případech k tomu dojde, když společnosti není jasné, co v době spuštění nabízí. Nebo pokud později zjistí, co je jeho nejsilnější nabídkou, a rozhodne se zaměřit pouze na ni.

Né vždy designér i tento fakt zahrne do svého procesu, který může pak způsobovat problémy.

Na co si dát pozor: 

  • Na web dostáváme spoustu dotazů, ale pochází od lidí, kterým se společnost neměla zobrazovat.
  • Existuje jeden segment nabídky nebo produktu webových stránek, který získává ohromnou návštěvnost a pozornost, zatímco zbytek je většinou ignorován.
  • Dotazy na vyhledávací lištu ukazují, že lidé hledají něco úplně jiného, ​​než pro co sem přišli.

Tipy, jak to opravit:

Nakonec záleží na tom, proč se to děje. Například pokud byl web vytvořen pro příliš široké publikum nebo společnost nabídky zmenšila, oprava spočívá v odstranění přebytečných stránek a obsahu a upřednostnění nejoblíbenějšího a nejziskovějšího textu.

Nyní si můžete užít výhody toho, že máte na webu spoustu dat, která vám řeknou, kdo jsou návštěvníci a proč tam jsou. Pokud to nejsou ty, které chcete, můžete vše opravit a zacílit správným směrem. 

 

4. Podnikání se mění

Není neobvyklé, že se firma v podnikání otočí trochu jiným směrem. Někdy je to proto, že mezera, ve které se nacházela, již není relevantní, jindy proto, že našli lepší segment uživatelů, po kterém by mohli jít. Když se změní poslání, účel nebo nabídka společnosti, pak je rebrand (pokud ne úplný redesign) zcela v pořádku.

Dávejte pozor na znamení:

  • Logo a značka již neodpovídají příběhu nebo poslání společnosti.
  • Obrázky a zprávy na webu jsou nepřesné nebo nesouvisející.

Tipy, jak to opravit:

To může být stejně jednoduché jako vytváření nových značek (tj. Logo, barvy, typografie atd.).

Navíc se samozřejmě ujistěte, že jste v tomto procesu aktualizovali průvodce stylem webového designu.

Pokud se však mění více než jen vzhled značky, budete to muset řešit jako kompletní redesign webových stránek a zpráv společnosti.

 

5. Web potřebuje propagovat nové produkty nebo služby

Ne každá společnost bude považovat za nutné redesignovat své webové stránky, když bude spouštět nový produkt nebo bude k dispozici nová služba. Pro společnosti, které pravidelně významně mění své nabídky – a generují tak značnou část svých příjmů – je však redesign opravdu důležitou součástí udržení relevantnosti a ziskovosti webu.

Dávejte pozor na znamení:

  • Existuje jedna nebo dvě nabídky, které převyšují všechny ostatní, pokud jde o generování potenciálních zákazníků a prodej.
  • Konverze se začaly zpomalovat na celém webu, protože zákazníci již nemají co koupit nové nebo trendy.

Tipy, jak to opravit:

Společnosti jako Apple, které vydávají hlavní produkty a alespoň jednou za rok otřásají designem a obsahem svých webových stránek, potřebují oddaného designéra, který by to pro ně spravoval. Místo přijímání požadavků na redesign, protože přicházejí, buďte aktivní. Naplánujte pokračující přepracování svého návrhu a smlouvy na webu pro všechny klienty, pokud je to standardní součást jejich obchodního modelu.

 

6. Nevidíte žádné smysluplné návštěvy, potenciální zákazníky ani prodeje

Nejde o to vidět nedostatek návštěv nebo aktivity na webu. Jedná se o to, aby bylo dostatek konverzí, čili uskutečněných obchodů. Za předpokladu, že problém nesouvisí s kvalitou designu nebo použitelností webu, může to být i problém SEO.

Dávejte pozor na znamení:

  • Na web neustále proudí lidé, ale potenciální zákazníci nebo prodeje neexistují.
  • Google Search Console říká, že web má u některých výrazů dobré hodnocení, ale jsou irelevantní nebo vágní.
  • Lidé vyplňují formuláře nebo používají živý chat, ale je to proto, aby se mohli zeptat, jestli nemáte něco, co na webu není.

Tipy, jak to opravit:

Pokud web přitahuje nesprávný druh lidí, pak je pravděpodobné, že je web vzdálen  potenciálním zákazníkům. To se může stát, když jsou metadata nejasná nebo zavádějící. Tento typ projektu redesignu bude vyžadovat, abyste nejprve prozkoumali klíčová slova, pro která se váš web aktuálně řadí, a pokusili se zjistit, jaký je záměr uživatele.

Váš web a jeho metadata (jako klíčové slovo focus a meta description) mohou vysílat špatné signály o značce a o tom, co dělá. Jakmile zjistíte, kde je nedorozumění, váš redesignový projekt nebude zahrnovat pouze opravu metadat SEO. Budete se také muset podívat na to, jak věci, jako je navigace a mapa stránek, stejně jako obsah, zmátly Google i návštěvníky o tom, co tam najdou.

 

7. Něco způsobuje pokles

Nemůže být dobrý pocit, když se webové stránky, které dříve prosperovaly, začnou náhle vydávat špatným směrem – zvláště když na nich nikdo nic nezměnil. Jedním ze způsobů, jak se to může stát, je nechat zastaralý web. Je však pravděpodobnější, že dříve dobře přijímaný web už tomu tak není, protože na cestě uživatele došlo k něčemu, co se změnilo.

Dávejte pozor na znamení:

  • Data ukazují náhlý pokles konverzí a shodují se se žádnými známými změnami na webu.

Tipy, jak to opravit:

  • Podívejte se, kde ztrácíte konverze. Je to plošně? Nebo již nekonvertuje jen několik oblastí vašeho sortimentu nebo webových stránek?

Pomocí testů použitelnosti můžete zjistit, o co jde. Procházka webovou stránkou by sama mohla problém vyřešit (například stránka s chybou 404 nyní nahradila stránku vašeho článku s nějvětší proklikovostí). Můžete také použít tepelné mapy a záznamy relací, abyste zjistili, co návštěvníky vyděsilo, pokud vám to není tak zřejmé.

Možná zjistíte, že proces (například načítání stránky pokladny) se načítá příliš dlouho. Pomalé rychlosti načítání jsou známým zabijákem konverzí.

8. Existuje spousta chyb a nepřesností

Nejsou to jen špatně nebo levně vyrobené webové stránky, které jsou vystaveny chybám nebo nepřesnostem. Může se to stát, pokud plugin WordPress nebyl aktualizován nebo již není podporován (něco, čeho si možná nevšimnete, pokud na něj někdo neupozorní). Může se to také stát, řekněme, pokud nastavíte přesměrování stránky, ale místo toho, aby návštěvníky tlačili na správnou stránku, uvíznou v nekonečné smyčce přesměrování a nakonec neskončí nikde.

Dávejte pozor na znamení:

  • Klíčové části webu nemají žádný provoz.
  • Míra zapojení a konverze vyschla a kontaktní a pokladní formuláře se cítí jako města duchů.

Tipy, jak to opravit:

  • Problémy se zabezpečením a ochranou soukromí.
  • Stránky se nenačítají.
  • Nefunkční odkazy.
  • Chybějící obrázky.

Existuje mnoho technických problémů, které mohou návštěvníky vypnout. I když návštěvníci mohou určitě zanechat zpětnou vazbu na vašem webu, když se setkají s probléme, tak prostě odcházejí. Nejlepším způsobem, jak zjistit, kterými váš web trpí, je provést audit webu. Věnujte čas kontrole všech možných koutů, zkouškám každého tlačítka a formy, sledováním každého videa atd. Poté můžete přepracovat prvky a stránky, které to potřebují.

 

9. Zákazníci nereagují správně na mobilním zařízení

Pokud nemáte co do činění se skutečně starým webem, kterého se nikdo za poslední roky nedotkl, pravděpodobně se nepotkáte s webem, který návštěvníky odrazuje a vyžaduje celkový redesign. Místo toho najdete mobilní responzivní weby s komponentami, které jsou chybné nebo se špatně vykreslují na některých mobilních zařízeních. Ty lze snadno napravit menším redesignem a vyčištěním.

Dávejte pozor na znamení:

  • Počet návštěvníků na mobilních zařízeních je dobrý, ale mobilní výkon je výrazně horší než u desktopové verze.
  • Google Search Console (pokud máte účet) zasílá majiteli webových stránek oznámení o problémech s použitelností v mobilních zařízeních.

Tipy, jak to opravit:

Pokud Google Search Console zjistí problémy s použitelností v mobilních zařízeních, můžete tam spustit audit svého webu. Obvykle uvidíte chyby související s prvky, které jsou příliš blízko u sebe nebo se ořezává obsah. I když Google může najít některé z těchto problémů, nic nepřekoná provedení vlastního auditu. Pokud jste tedy identifikovali mobilní odezvu jako problém, udělejte si čas a prozkoumejte každý kout, abyste zjistili, jestli se ještě něco děje.

 

10. Design není mobilní

Google už roky hovoří o designu určeném pro mobilní zařízení. A nedávno začal odměňovat weby zaměřené na mobilní zařízení s vyšším hodnocením než ty, u kterých tomu tak není. Nejdříve designujte mobilí verzi jako první a poté až dektopovou verzi. To vám umožní vytvořit minimalističtější a efektivnější zážitek pro všechny návštěvníky.

Také vám brání ve vyjmutí prvků pro jednu skupinu uživatelů a ponechání je pro ostatní (jako část, která na mobilních zařízeních nevypadá dobře). Zážitek je tedy konzistentní od zařízení k zařízení s designem, který je nejprve mobilní.

Dávejte pozor na znamení:

  • Váš web  si vede pro určité hledané výrazy opravdu dobře, ale většina provozu pochází z počítače.
  • Vaše skóre Google PageSpeed ​​Insights je v mobilních zařízeních mnohem nižší než v počítačích.

Tipy, jak to opravit:

I když vaše data mohou tento problém naznačovat, je to něco, co budete vědět, aniž byste se museli dívat na Google Analytics nebo Search Console. Webové stránky určené pro stolní počítače mají tendenci vypadat a cítit se těžší než ty mobilní. Navíc výrazně pomalé načítání mobilních webů je velmi špatně.

Když tedy přistoupíte k tomuto redesignu, ujistěte se, že nejprve vytvoříte grafiku pro mobilní zařízení. Poté použijte stejný přesný obsah z mobilu, ale přizpůsobte jej přirozeně designu stolního počítače. Ve skutečnosti je to jedna z nejlepších věcí při používání pluginu Elementor page builder k sestavení nebo přepracování webu. Začněte tím, že vytvoříte grafické modely a vytvoříte své prototypy v mobilním nebo tabletovém zobrazení.

11. Váš software vyžaduje aktualizace 

Redesign webu není vždy o změně vzhledu rozhraní. Někdy to vyžaduje, abyste se podívali na software.

Například:

  • Web hosting
  • Systém pro správu obsahu
  • Motivy Pluginy
  • Tvůrci stránek
  • Integrace třetích stran

Během tohoto typu redesignu budete muset zjistit, zda všechny tyto nástroje skutečně slouží webu a jeho návštěvníkům co nejlépe. Je také vhodný čas na hledání nových nástrojů ke zlepšení nejen toho, jak dobře reagují návštěvníci na web, ale také na to, jak produktivní je web pro podnikání.

Dávejte pozor na znamení:

  • Vy nebo váš klient obtížně spravujete obsah na svém webu.
  • Web často přechází do režimu offline.
  • Načítání webových stránek a administrátorů WordPressu je opravdu pomalé.
  • Aktualizace pluginů a motivů narušují web.

Tipy, jak to opravit:

Budete chtít mluvit s lidmi, kteří používají tento web. Ne jeho návštěvníci, ale vlastníci, správci, správci obsahu, vývojáři atd. Pokud to mají těžké nebo si přejí, aby pro ně web mohl udělat něco víc, dají vám vědět. Poté věnujte nějaký čas výzkumu alternativních možností. 

12. Marketingová a prodejní strategie se musí změnit

Weby neexistují jen proto, aby značce poskytly digitální tvář. Mohou to být také velmi silné prodejní a marketingové nástroje, když jsou takto nastaveny. A právě tomu teď můžete čelit. Buď má váš klient web, který postrádá marketingovou strategii a funkce, nebo ho chce posunout na vyšší úroveň.

Dávejte pozor na znamení:

  • Web nemá žádné marketingové ani prodejní funkce.
  • Web má blog, ale nikdo jej nenavštěvuje a nestráví nad ním více než několik sekund.
  • Organický, doporučující a sociální provoz na webových stránkách neexistuje.

Tipy, jak to opravit:

Nejprve je třeba zjistit, jaký typ marketingové nebo prodejní strategie chybí:

  • SEO Obsahový marketing (blogování)
  • Integrace sociálních médií
  • Přihlášení k odběru novinek
  • Prodejní cesty 

I když všechny tyto věci chybí, měli byste se soustředit na jednu po druhé. SEO je nejdůležitější ze skupiny, takže tam musíte začít, pokud nefunguje tak, jak by mělo. Nedívejte se jen na to, jak přidáte nebo vylepšíte prodejní a marketingové funkce. Zvažte, jak jejich existence ovlivní věci, jako je navigační struktura a obsah domovské stránky. Ano, pravděpodobně budete muset na web přidat nové funkce, ale také budete muset upravit zbytek designu, aby byl lépe viditelný.

13. Díky soutěži váš klient žárlí

Každá značka chce stát vždy nad konkurencí. Když začnou závidět tomu, co dělá konkurence, to je problém. Naštěstí je redesign webu mnohem jednodušší, než je třeba překonfigurovat celý obchodní model, abychom zůstali konkurenceschopní. To znamená, že se stále jedná o redesign a bude nějakou dobu trvat, než zjistíme, co je kořenem závisti vašeho klienta a jak můžete redesign webu přepracovat, aby na něj byli opět hrdí.

Dávejte pozor na znamení:

  • Nástroje jako Ahrefs vám ukazují, že navzdory podobnému obsahu získává web konkurence větší provoz, vyšší hodnocení a více zpětných odkazů než váš klient.
  • Váš klient má tendenci posílat vám odkazy na jiné webové stránky a ptát se: „Můžeme to udělat?“

Tipy, jak to opravit:

Pokud je klientova žárlivost opodstatněná – to znamená, že data ukazují, že stránka konkurence skutečně překonává jejich – pak je rozhodně redesign v pořádku. U tohoto typu projektu však budete chtít řešit redesign v malých částech. Pokud objektivně přesně nevíte, v čem je konkurenční web výkonnější než váš klient, je mnohem chytřejší a ekonomičtější provádět A / B testovací přírůstkové změny, než provést kopírovací opravu webu.

14. Návštěvníci a zákazníci si na stránky neustále stěžují 


Pokud dáte lidem platformu k vysvětlení jejich stížností, mnoho z nich ji využije. Pokud jde o web, existuje mnoho míst, kde by lidé mohli zanechat negativní zpětnou vazbu týkající se zkušeností s webem nebo hlásit chyby, se kterými se setkají:

  • Kontaktní stránky a formuláře
  • Widgety pro chat
  • Widgety zpětné vazby
  • Odkazy na sociální média
  • Recenze produktu

Jakmile si všimnete trendu ve stížnostech, můžete formulovat plán redesignu prvku nebo řešení problematického prvku.

Dávejte pozor na znamení:

  • Vaše kanály zpětné vazby mají tendenci hlásit stejné typy stížností na uživatelské rozhraní webu nebo jeho funkce.

Tipy, jak to opravit:

Vzhledem k tomu, že návštěvníci a zákazníci vám řeknou přesně, o co jde, nebudete muset dělat spoustu průzkumů nebo kopat data, abyste interpretovali, co se děje. To je dobré. Ale to, že lidé začnou hlásit problém týkající se konkrétního prvku na vašem webu, to neznamená, že byste se neměli dívat hlouběji. Pokud si například lidé stěžují na vyskakovací okno, které se objeví pět sekund po přečtení příspěvku na blogu, měli byste také zvážit, zda shledávají vyskakovací okna na jiných stránkách stejně rušivě. Nebo zda vyskakovací okna a reklamy jako celek musí jít úplně. Bylo by také důležité zvážit, čemu dát přednost.

Pokud neříkají všichni: „Žádná vyskakovací okna! Více lepivých pruhů! “, Budete muset zvážit možnosti a pokusit se najít nejlepší design nebo funkci, která nahradí ten, s nímž jsou návštěvníci nešťastní.

15. Společnost chce dočasně změnit vzhled stránky

To není tak častý důvod k redesignu webu. Pokud se nejedná o web elektronického obchodu, kde se věci mění sezónně, není opravdu moudré trávit čas dočasným přepracováním. To znamená, že pokud pracujete v oboru elektronického obchodu, je to něco, co byste měli považovat za součást práce, kterou děláte pro (většinu) svých klientů, a mělo by se o nich diskutovat v počáteční fázi návrhu webových stránek.

Dávejte pozor na znamení:

  • Data z posledních několika let ukazují, že aktivita a výnosy na webu rostou každý rok zhruba ve stejnou dobu, v očekávání svátků nebo ročních období.

Tipy, jak to opravit:

Pro sezónní nebo sváteční přepracování není nutné provádět kompletní generální opravu. Stačí se zaměřit na klíčové oblasti webu, jako je domovská stránka a navigace. Další věc, kterou je třeba mít na paměti, je, že na tom nechcete začít pracovat příliš pozdě, protože by vám mohla ujít velká příležitost pro zákazníky. Ale také nechcete příliš brzy prosadit sezónní redesign a začít otravovat návštěvníky příliš brzy svátkem. Použijte svá data k odpovídajícímu naplánování dočasného přepracování.

Sdílejte, ať je nás víc!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zadejte email a my se Vám ozveme

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.