Už jste to taky slyšeli? WordPress je prý dobrý jen na osobní blog nebo maximálně nějakou větší webovou vizitku. My s tímto tvrzením nemůžeme souhlasit, postavili jsme desítky e-shopů a vše šlape jak má. Většinou nezáleží na platformě na které vytvořený e-shop bude, ale na tom jak si vývojáři a developeři s platformou poradí. I WordPress (zkratkou WP), který je ve správných rukou může hravě zvládat tisíce produktů a návštěv.
Zprovoznit první e-shop na WordPress nebo již zaběhlý e-shop celý předělat na profesionální úrovni je velký krok, nejrozšířenější plugin WooCommerce (zkratkou Woo) hravě zvládne obojí.
Obsah
1. Nejpoužívanější řešení na světě
E-shopová řešení na WooCommerce využívá 23% e-shopů z 1 mil. největších světových webů využívající CMS, což je největší podíl ze všech e-shop platforem světa. WordPress i nejpoužívanější e-shopový plugin WooCommerce má pravidelné aktualizace, takže nemusíte již systém nikdy přesouvat a měnit, díky drag & drop systému a jednoduché správě můžete spravovat obsah webu, akce, ceny, produkty i celý vzhled. Co nezvládnete sami, zajistíme my.
Z detailního rozpisu pak můžeme vidět, počet stránek na kterých byly detekované konkrétní e-shopové technologie z top milionu webů.
- WooCommerce – 27 459
- Shopify – 23 032
- Wix – 7 791
- Shoptet – 93
2. Propojitelnost s jakýmkoli systémem
Woocommerce je díky množství aktivních instalací (aktuálně potvrzených je přes 5 milionů instalací) velmi dobře propojený s dalšími funkcemi a pluginy. Jako začínající živnostník s malým množstvím financí si vystačíte s dostupnými pluginy a snippety, které jsou ve většině případů zdarma. Pro velké e-shopy jsou na trhu vývojáři jako my, kteří se zabývají profesionální tvorbou e-shopů a webů na WordPressu. WPDistro Vám zajistí propojení s externími službami a to i se specifickými službami nad rámec pluginů dostupných v knihovně WP.
Tím, že existuje opravdu široká škála možností s čím propojit, tak se Woocommerce stává ideálním řešení pro klienty, kteří cílí na zahraniční trh. Multijazyčný e-shop je pro WordPress naprostá hračka a přináší tak široké možnosti v každé zemi.
3. Snadná správa obsahu
Že v jednoduchosti je síla dokazuje WordPress už léta, kdo dokáže ovládat standardní PC programy, neztratí se ani ve WordPressu. A kdyby si přecijen s něčím nevěděl rady, najde na internetu tisíce návodů, které jsou často i v českém jazyce.
4. SEO
WordPress obsahuje řadu nástrojů a pluginů pro optimalizaci pro vyhledávače, které Vám pomohou zlepšit viditelnost Vašeho webu a především důležitých produktů a akcí ve výsledcích vyhledávání. Napomáhá také k jednoduché editaci náhledů pro sociální sítě.
Příkladem tvorba e-shopu eTabak s přibližně 1 400 produkty a velkoobchodní sekcí. Napojení na Money S3 a FIO banku s hlídáním plateb. A to nejlepší je, že e-shop už druhým rokem neustále roste a to stačilo pouze nastavit technické SEO. Majitel e-shopu neinvestuje dále do textového SEO či linkbuildingu. A výsledek vidíte sami.
Dalším příkladem je např. e-shop s oblečením
Také tam vidíte dvojnásobné zvýšení návštěv z organického vyhledávání. Tady bude popis, ale trochu jiný.
- červené čáry úplně na začátku ukazuji, kde byl organicky předchozí e-shop
- červená čára s rostoucí tendencí je ukázka, jak roste ogranické vyhledávání
- tento e-shop má cca od 8.9. zapnuté nějaké reklamy. Což někteří říkají, že na organiku vliv nemá.
- cílová skupina je B2C a zde je obrovská konkurence
- pokud by tento e-shop investoval více do SEO optimalizace, tak má potenciál velkého růstu
5. Bezpečnost
Za WordPressem stojí společnost s více jak 1500 zaměstnanci a obrovská a živá komunita lidí, kteří prohlíží kódy WordPressu a jeho pluginů a hlásí vývojářům bezpečnostní díry nebo navrhují vylepšení.
WordPress se za dobu své existence značně posunul a mnohé si zažil. Nejen proto dnes existují různá vylepšení a postupy pro zvýšení bezpečnosti, jako například změna předpony v databázi. Časem se také samozřejmě množí pluginy, které zajišťují bezpečnost hesel, hlídají aktuálnost a obsah souborů na serveru.
Pokud Vám někdo bude říkat, že WordPress je nebezpečný, tak neví o čem mluví. Díky otevřenému kódu můžeme dneska už říci, že jádro WordPressu patří mezi velmi bezpečný systém. Co může být hrozbou jsou pluginy, které např. dělají nekomerční firmy. Na to bychom i my mohli upozornit.
6. Kompatibilita s mobilními zařízeními
Dodrží-li se zaběhlé postupy, je WP velmi přívětivý k mobilním zařízením bez větších zásahů. I když klientům nedoporučujeme náročnější grafické zpracování webů (často jde mimo principy UI a UX a odrazuje návštěvníky webu) i to WP zvládne za pomoci kódu zobrazit pěkně i na mobilních zařízeních. Každopádně pokud má klient požadavky na specifický grafický design, tak díky Elementoru může mít design jaký chce. Přizpůsobí se požadavkům nejen moderních trendů, ale také náročnosti UX a UI.
7. Cena u začínajících projektů
Jedna z velmi důležitých položek pro většinu podnikatelů a firem je cena. CMS WordPress i
e-shopový plugin WooCommerce jsou zdarma. Pokud tedy teprve startujete své podnikání, můžete svou webovou vizitku mít téměř zdarma (platí se hosting a doména za cca 1 000 Kč za rok, osobní projekt jako například blog, lze nastartovat s určitými kompromisy i úplně zdarma).
U náročnějších projektů ovšem s nízkou cenou moc nepočítejte, protože WordPress tím jak je postavený, tak se musí cca 1x měsíčně (někdy častěji) aktualizovat a to i pluginy a tím pádem musí být vždy systém postaven dle pravidel. To zabere nějakou práci a pokud má Váš dodavatel ručit i za pluginy, tak se cena může dostat stejnou úroveň jako na originálně naprogramované řešení. (které z hlediska rozvoje nikdy nemůže mít tolik výhod jako WordPress).
U WordPressu máte výhodu, že e-shop postavíte pouze jednou a víckrát již jej předělávat nemusíte. Grafiku si jednoduše změníte a upravíte. Ale… a na to velmi upozorňujeme. Musí být e-shop postavený dle pravidel WordPressu.
8. Volba pro velká řešení
WordPress je nejlepším řešením pro velká a rozsáhlá řešení. I my jsme o tom napsali více článků. Jeden např. zde – Eneterprise řešení. Pro rozsáhlá řešení nenajdete lepší, ekonomičtější a přizpůsobivější řešení než je WordPress. A také proto jej využívají velké společnosti jako je např. Baťa, BBC America, The New Yorker a další.
I u nás najdete řešení, která jsou rozsáhlá.
E-shop K-sporting má kolem 40 000 produktů a s variantami je to dokonce 100 000. U produktů jsou nejen obrázky (kterých je již přes 1 mil.), ale i videa. Napojení na systém Pohoda.
Multijazyčný katalogový systém pro ECG má sice jen 500 produktů, ale za to ve 14 jazycích. Součástí jsou automaticky generovaná PDF, editace desetitisíců parametrů v tabulkovém procesoru a následné nalití dat do e-shopu.
9. Multijazyčnost
WordPress nabízí i pluginy pro multijazyčnost kompatibilní s e-shopovým řešením Woocommerce. Díky WPML (The WordPress Multilingual Plugin) můžete svůj web přeložit do několika jazyků a všechny jazykové mutace spravovat na jednom místě. Zvládne spolupracovat s mnoha dalšími pluginy pro tvorbu obsahu i webovým buildery.
10. Náklady nejen na správu
Správa a vývoj velkých webových projektů může být poměrně drahá a to především ve chvíli kdy celý projekt stojí na velmi specifickém řešení, které zajišťuje pouze jedna firma a nikdo jiný do něj nevidí. Nejen pro velké projekty je výhod hned několik:
- WP je velmi známý a má otevřený kód a tím pádem nabízí konkurenční prostředí pro vývojáře. Nemohou si tedy jen tak nasadit přemrštěnou cenu. Navíc konkurenční prostředí nutí vývojáře, ale i správce webů pracovat kvalitně, přechod z jednoho WP webu na druhý je totiž velmi jednoduchý.
- Ve WordPress knihovně je obrovské množství hotových pluginů (často zdarma) a díky oblíbenosti tohoto CMS je internet plný návodů, snippetů, neoficiálních pluginů i vzdělávacích webinářů. Proto vývojář nemusí vše vymýšlet od píky, ale využije již hotových řešení.
- E-shop na míru je také levnější, protože může stavět na základní kostře pluginů a krátkých kódů. Následné požadavky na míru se do strukturovaného kódu WordPressu připisují mnohem jednodušeji.
- Jak už bylo řečeno správa je poměrně jednoduchá a my se i u složitějších webu snažíme na přání klienta vše zjednodušit natolik aby většinu standardních změn mohl provádět kdokoli z firmy. Nejste tak s častými požadavky závislí finančně ani časově na firmě která web spravuje.
Co nabízí WooCommerce
WooCommerce nabízí přehlednou správu produktů a objednávek.
- časované akce
- kupóny
- sklady
- digitální produkty
- kategorie
- produktové štítky
- provázané produkty
Nastavení e-mailů ohledně objednávky a jejího procesování, výběr ze základních možností dopravy a zóny (země) dopravy. Přidává přístupová práva na úrovni zákazníka a tím pádem umožňuje registraci zákazníkům ve Vašem e-shopu. Vzhledem k oblíbenosti Woo je samozřejmostí propojení s dalšími pluginy, které zajišťují například, faktury, velkoobchodní ceny pro určité zákazníky, doručení konkrétními dopravci (Zásilkovna, DPD, PPL, WE|DO,…), propojení s platebními bránami, pixely a napojení na sítě i české a slovenské speciality jako Balíkovna České pošty, XML feed pro Heureku, nebo propojení se službami Seznam.cz.