Přinášíme vám první polovinu seznamu 12 marketingových funkcí, které ve WordPressu používáme ke zvýšení efektivity a výdělečnosti webů. Některé z nich znají všichni, ty méně známé vám pak mohou přinést konkurenční výhodu. Pojďme se na ně společně podívat.
Marketingové funkce jsou nedílnou součástí každého fungujícího e-shopu nejen na WordPressu. Přináší vám jednak nové zákazníky, ale také udržují ty stávající a přesvědčují váhavé zákazníky k nákupu právě u vás. Namíchat z nich fungující mix je jednou z nejdůležitějších věcí při tvorbě webu.
Když už někomu platíte za PPC reklamu, tak by měla být udělaná co nejefektivněji s cílem mít možnost každého zákazníka následně i oslovovat. Možností je opravdu hodně a ty nejpoužívanější z nich si teď ukážeme. Zde video s 12 marketingovými funkcemi.
1. Automatické stahování hodnocení
Hodnocení od zákazníků zvyšují důvěryhodnost produktu, služby nebo i samotných stránek. Známý je také fakt, že lidé chtějí být součástí skupiny a dají při nákupu na doporučení, recenze, hodnocení produktů a fakt, že stejný produkt nakoupilo už spousty lidí před nimi.
Hodnocení navíc není potřeba nijak složitě přepisovat nebo vyhledávat na různých sociálních sítích, ale načítají se automaticky až z 60 různých kanálů (Google, Facebook, atd.).
Nejdůležitější ale je, že tato marketingová funkce zvyšuje SEO hodnocení a když jsou to reálná hodnocení, tak Google uděluje počet hvězdiček a tím zvyšuje důvěryhodnost produktu.
2. Pop-up okna
Jedná se o obsah, který částečně nebo zcela překryje původní obsah stránky a nedovolí uživateli odejít, dokud nevykoná určitou akci, nebo okno nezavře. Teprve pak může pokračovat v prohlížení původního obsahu stránky, na které se nacházel.
U marketingových specialistů oblíbená pop-up okna se pyšní vysokým konverzním poměrem. Dají se využít k rozmanitým účelům, mezi ty hlavní však patří výzvy k dalším akcím směřované k uživatelům, propagaci bonusového obsahu, slev a akčních nabídek nebo nabídnutí přihlašovacího formuláře například k odběru newsletteru.
Nejčastějším využitím je však stále sběr e-mailů.
3. Push notifikace
Push notifikace jsou dobře známé z mobilních telefonů. Prohlížeč Google Chrome však v roce 2015 přišel s updatem, který umožnil používání push notifikací i na webu. V současnosti jsou už podporovány téměř ve všech webových prohlížečích a zařízeních.
Jedná se o krátké informační nebo marketingové zprávy, které se zobrazují na ploše počítače nebo obrazovce mobilního telefonu. Uživateli se zobrazí v okamžiku odeslání notifikace nebo po spuštění prohlížeče. Výhodou je, že uživatel vůbec nemusí navštívit stránku, ze které je notifikace odeslána, aby se mu zobrazila.
Push notifikace jsou relativně novým způsobem komunikace se zákazníky, kteří na ně nereagují tak podrážděně, jako je tomu často u e-mailu. Jejich výhoda je v tom, že nevyžadují žádné konkrétní kontaktní údaje, ale stačí souhlas se zasíláním, kterým uživatelé zároveň vyjadřují svůj zájem o dané téma. Zvyšuje se tedy pravděpodobnost, že novinky z notifikací pro ně budou relevantnější.
4. Chained products
Do košíku se automaticky s vybraným produktem přidávají také ostatní produkty, které jsou s ním svázané. A i když je zákazníci často ani nechtěli koupit a vůbec je nepotřebují, díky slevě nebo výhodnému balíčku koupí větší množství produktů.
Nabízet balíček vašich produktů výměnou za určitou slevu je jednou z nejjednodušších marketingových metod růstu prodeje. Dokázalo to už nespočet studií a výzkumů. Pokud jsou zřetězené produkty promyšleny opravdu logicky a dávají smysl, jen málokterý zákazník vaši nabídku odmítne.
5. Opuštěný košík
Opuštěný košík je webová marketingová funkce, pomocí které můžete analyzovat chování zákazníků, kteří zahájili objednávkový proces, ale nakonec ho nedokončili. Tyto zákazníky pak můžete například kontaktovat pomocí automatického e-mailu a motivovat je k dokončení nákupu slevou nebo jakýmkoliv jiným způsobem.
6. Google Merchant
Google Merchant Center je nástroj, který slouží k nahrávání dat o vašem obchodu a produktech do systémů Google a umožňuje jejich využívání v reklamách v Nákupech a v dalších službách Google.
Díky tomu se zobrazí produkty z vašeho obchodu na různých platformách Google, a to včetně sponzorovaných i nesponzorovaných výsledků ve vyhledávání a obrázcích od Googlu.
Merchant Center je možné používat se všemi službami porovnávání zboží. Tím je zaručen export produktů a informací o nich (včetně aktuální ceny a dostupnosti produktů) do všech vyhledávačů a srovnávačů zboží (Heureka, Zboží.cz, atd.).
Jsme profesionálové s více než 17letou zkušeností, systémoví architekti a specialisté v marketingu. Víme, které weby prodávají, a co všechno e-shopy potřebují.
Výběr správných marketingových funkcí a nastavení reklamní strategie je otázkou diskuze. Společně pro vás najdeme nejvhodnější řešení, které bude vašemu e-shopu do puntíku sedět.
S rozjetím nebo vylepšením vašeho e-shopu na WordPressu rádi pomůžeme i vám. Kontaktovat nás můžete přes email info@apertia.cz nebo na telefonním čísle uvedeném na našich stránkách WPDistro.cz.
Druhá polovina tohoto článku se na našem blogu objeví zhruba do tří dnů od vydání tohoto článku. Nepřestávejte nás tak sledovat, ať vám nic neuteče!